Spring naar bijdragen

draad optappen


mike m
 Share

Recommended Posts

Het thermisch verzinken voorkomt dat ijzer in aanraking komt met zuurstof, zouten en vocht. Onderdelen worden onder  gedompeld in gesmolten zink.

Het proces van thermisch verzinken vindt plaats door stalen onderdelen onder te dompelen in een bad met vloeibare zink van 450 °C.

Wat is het gevolg van deze temperatuur op je chassis.

Verder zal het schroefdraad compleet verzadigen met de gevolgen van dien. (als de moer volgelopen is en je moet hem opsnijden heb je denk ik zelfs kans dat er alleen zink staat als draad, wie zegt dat je het zink weg snijd, het kan ook anders om)

Ik vraag mij af of dit de oplossing is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij krijgen vaak mast constructies voor langs het spoor, maar dan komen die denk ik van de verkeerde verzinkerij, het is altijd puin vindt ik. 

Veel zink zit erop, en vaak dikte druppels. De aard punten in deze masten moeten we gewoon opnieuw boren. Zoveel zink.

Maar je zal weten wat je doet, ik ben benieuwd naar de foto;s 

Succes met deze klus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei www.jeepie.nl:

Wij krijgen vaak mast constructies voor langs het spoor, maar dan komen die denk ik van de verkeerde verzinkerij, het is altijd puin vindt ik. 

Veel zink zit erop, en vaak dikte druppels. De aard punten in deze masten moeten we gewoon opnieuw boren. Zoveel zink.

Maar je zal weten wat je doet, ik ben benieuwd naar de foto;s 

Succes met deze klus.

er zit inderdaad een hoop verschil in welke verzinkerij het werk uitvoert. 

zal als het chassis over een week of 3 gereed is ff een foto plaatsen.

deze zijn van het yj chassis

20130408_193802 (1280x960).jpg

DSC_0551.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik zal dit binnen een jaartje waarschijnlijk ook doen met mijn TJ. In het verleden al gedaan met mijn YJ chassis en was daar zeer tevreden over.

Ik denk dat je met 1/2" UNC al ver zal komen. Bumper vooraan en skid plate. Achterbumper misschien ook.

Dan heb je nog die kleinere voor de achterste schokbrekers, maar heb geen idee welke deze zijn (5/16 misschien).

Nog twee kleine waar de uitlaatbeugel mee vast zit.

verder denk ik niet dat er nog veel schroefdraad zal in zitten, op een massakabel na.

Laat je in ieder geval niet misleiden door "Engelse draad" want BSW is uiteraard ook in duim maten, maar heeft een andere tophoek en spoed dan de UNC die je zal nodig hebben.

Succes! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei jeepertje:

Hallo,

Ik zal dit binnen een jaartje waarschijnlijk ook doen met mijn TJ. In het verleden al gedaan met mijn YJ chassis en was daar zeer tevreden over.

Ik denk dat je met 1/2" UNC al ver zal komen. Bumper vooraan en skid plate. Achterbumper misschien ook.

Dan heb je nog die kleinere voor de achterste schokbrekers, maar heb geen idee welke deze zijn (5/16 misschien).

Nog twee kleine waar de uitlaatbeugel mee vast zit.

verder denk ik niet dat er nog veel schroefdraad zal in zitten, op een massakabel na.

Laat je in ieder geval niet misleiden door "Engelse draad" want BSW is uiteraard ook in duim maten, maar heeft een andere tophoek en spoed dan de UNC die je zal nodig hebben.

Succes! 

 

nee inderdaad het valt best mee.

ga deze week ff alle bouten meten en dan denk ik dat er 3 draadmaten zijn.

achterste schokbrekers zijn volgens mij m8.

abs kabel endergelijke zitten met een soort zelftapper vast dus die gaan er zo weer in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...