mike m Geplaatst January 29, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2017 wij gaan eerdaags het chassis van onze tj laten galvaniseren. daarna moeten alle gaten met draad worden opgetapt is er wellicht iemand die een tekening of schema heeft welk draad waarin zit. bedankt alvast mike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 29, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2017 Je hebt de bouten nog die eruit gekomen zijn? Dan kan je de maten zo opmeten..... Ik denk niet dat iemand dit gedocumenteerd heeft. Jij zal de eerste zijn die zijn TJ chassis gaat verzinken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst January 29, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2017 bouten zitten nog keurig in de gaten. dan moet ik het maar zelf documenteren jammer had gehoopt dat iemand dit al had gedaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst January 30, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2017 Een tip, denk er aan dat je de bouten niet te ver doordraait want dan word het uiteinde van de bout ook verzinkt en krijg je de bout er niet meer of moeilijk uitgedraaid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst January 30, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2017 nee de bouten gaan er allemaal uit en het draad wordt opgetapt. gaat mij erom welke maten tappen ik moet hebben hoopte dat iemand dat al wist Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst January 30, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2017 Het thermisch verzinken voorkomt dat ijzer in aanraking komt met zuurstof, zouten en vocht. Onderdelen worden onder gedompeld in gesmolten zink. Het proces van thermisch verzinken vindt plaats door stalen onderdelen onder te dompelen in een bad met vloeibare zink van 450 °C. Wat is het gevolg van deze temperatuur op je chassis. Verder zal het schroefdraad compleet verzadigen met de gevolgen van dien. (als de moer volgelopen is en je moet hem opsnijden heb je denk ik zelfs kans dat er alleen zink staat als draad, wie zegt dat je het zink weg snijd, het kan ook anders om) Ik vraag mij af of dit de oplossing is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst January 30, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2017 heb al vaker een chassis gegalvaniseerd geen probleem. zink is vele malen zachter dan ijzer optappen is dan ook geen probleem, wij doen dit regelmatig met gegalvaniseerde constructies Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst January 30, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2017 Wij krijgen vaak mast constructies voor langs het spoor, maar dan komen die denk ik van de verkeerde verzinkerij, het is altijd puin vindt ik. Veel zink zit erop, en vaak dikte druppels. De aard punten in deze masten moeten we gewoon opnieuw boren. Zoveel zink. Maar je zal weten wat je doet, ik ben benieuwd naar de foto;s Succes met deze klus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst January 30, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2017 36 minuten geleden zei www.jeepie.nl: Wij krijgen vaak mast constructies voor langs het spoor, maar dan komen die denk ik van de verkeerde verzinkerij, het is altijd puin vindt ik. Veel zink zit erop, en vaak dikte druppels. De aard punten in deze masten moeten we gewoon opnieuw boren. Zoveel zink. Maar je zal weten wat je doet, ik ben benieuwd naar de foto;s Succes met deze klus. er zit inderdaad een hoop verschil in welke verzinkerij het werk uitvoert. zal als het chassis over een week of 3 gereed is ff een foto plaatsen. deze zijn van het yj chassis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst January 31, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2017 Hallo, Ik zal dit binnen een jaartje waarschijnlijk ook doen met mijn TJ. In het verleden al gedaan met mijn YJ chassis en was daar zeer tevreden over. Ik denk dat je met 1/2" UNC al ver zal komen. Bumper vooraan en skid plate. Achterbumper misschien ook. Dan heb je nog die kleinere voor de achterste schokbrekers, maar heb geen idee welke deze zijn (5/16 misschien). Nog twee kleine waar de uitlaatbeugel mee vast zit. verder denk ik niet dat er nog veel schroefdraad zal in zitten, op een massakabel na. Laat je in ieder geval niet misleiden door "Engelse draad" want BSW is uiteraard ook in duim maten, maar heeft een andere tophoek en spoed dan de UNC die je zal nodig hebben. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst January 31, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2017 15 uur geleden zei jeepertje: Hallo, Ik zal dit binnen een jaartje waarschijnlijk ook doen met mijn TJ. In het verleden al gedaan met mijn YJ chassis en was daar zeer tevreden over. Ik denk dat je met 1/2" UNC al ver zal komen. Bumper vooraan en skid plate. Achterbumper misschien ook. Dan heb je nog die kleinere voor de achterste schokbrekers, maar heb geen idee welke deze zijn (5/16 misschien). Nog twee kleine waar de uitlaatbeugel mee vast zit. verder denk ik niet dat er nog veel schroefdraad zal in zitten, op een massakabel na. Laat je in ieder geval niet misleiden door "Engelse draad" want BSW is uiteraard ook in duim maten, maar heeft een andere tophoek en spoed dan de UNC die je zal nodig hebben. Succes! nee inderdaad het valt best mee. ga deze week ff alle bouten meten en dan denk ik dat er 3 draadmaten zijn. achterste schokbrekers zijn volgens mij m8. abs kabel endergelijke zitten met een soort zelftapper vast dus die gaan er zo weer in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.