Spring naar bijdragen

Oplossing voor vocht in garage


jeepmjj
 Share

Recommended Posts

Ben verhuist naar een andere garage met wat meer ruimte. Maar de luchtvochtigheid binnen was ongeveer hetzelfde als buiten, hoog dus. Heb wel stroom maar geen verwarming. Om verwarming aan te leggen zou ik het hele spul moeten isoleren. Dit was niet te doen. Ik ben er eens ingedoken wat de beste relatieve luchtvochtigheidsgraad (mooi scrabblewoord) is om auto's te stallen. Dit bleek tussen de 40-50% te zijn. Dus moest het vocht uit de lucht. Maar met een bouwdroger kom je niet ver omdat deze bij 10 graden niets meer doet. Ik kwam een absorptie droger tegen van het merk Munters, deze werkt tot -20 graden. Na wat zoekwerk toevallig op marktplaats een gekocht. Deze staat er nu en in 2 dagen van 89% naar 50% vochtigheid gegaan. Ben er erg blij mee en de auto's ook.

 

 

IMG_2444.jpg

IMG_2445.JPG

IMG_2468.JPG

bewerkt door jeepmjj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ab,

de bouw van de garage bestaat voor een groot deel uit een enkelsteens muurtje, dus is het best lastig om binnen de rel. vochtigheid op een constante waarde te krijgen. De machine hebben we uitgerust met een externe hygrometer dus zal die best wel afslaan. Het ligt er ook aan of je de auto nat binnen zet, hierdoor loopt het percentage luchtvochtigheid ook snel op. Maar dit probleem is nu verleden tijd. En we leven nu eenmaal in een vochtig landje, zie tabel. Deze tabel heeft betrekking op de machine die ik nu heb staan.

 

IMG_0453.PNG

bewerkt door jeepmjj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi mr_cox,

ik heb deze via marktplaats gekocht voor een heel bescheiden prijs maar nieuw kosten ze € 6.000 ex. Daar komt nog wel het een en ander bij, hygrostaat en aansluitmateriaal. 

Er staan nu 2 werkende en 1 voor onderdelen Click ontvochtigers van munters op marktplaats. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...