D-me Geplaatst January 27, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2017 Hoi, Daarnet gestart aan de ring and pinion van mijn daily driver jk vooraan. Nu ontbreek ik nog de pinionkeering en de alu ring achter het grootste rollement. Waar kan ik dit asap vinden? Liefst morgen op zaterdag en liefst zo dicht mogelijk bij antwerpen 😞 Greetz D-me Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roo4JK Geplaatst January 29, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2017 (bewerkt) Nergens vermoed ik.... (B&S, Jeepparts.nl of ASP) Maar is het verstandig om zelf je R&P te gaan doen? Zijn maar weinig garages die dit goed kunnen bij een JK.... Spreek helaas uit ervaring. Hij is niet voor niet kapot.... Stop gelijk dan tube seals in je vooras. (buitenzijde v/d asbuis) Succes.. January 29, 2017 bewerkt door Roo4JK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D-me Geplaatst January 29, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2017 Hoi roo, Ik heb dit reeds enkele malen gedaan bij m'n dodge. Heb de stukken helaas moeten bestellen. Maar inderdaad gelijk de tubeseals besteld. Is het dan aangeraden om het ashuis leeg te laten en seals aan beide kanten, of te vullen met olie en binnenste seals te laten?  Dit was het resultaat naa een dagje modderen in rilland.  Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst January 29, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2017 Tubeseals zijn er alleen voor om te zorgen dat er geen zooi IN de asbuizen komt, niet om de olie in de as te houden. Dus gewoon de oliedeals ook weer monteren, een geen olie in de asbuizen . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roo4JK Geplaatst January 29, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2017 Klopt wat Roland zegt. Is enkel ter vervanging van het kunststof kapjes aan de buitenkant, rest blijft hetzelfde. Wordt dus geen volledig gevulde as hiermee. Is puur om het water (met zand ect. erin) buiten te houden. Water loopt normaal weer eruit, maar het zand enz. blijft in de asbuis achter en na 12-24 maanden komt het zand toch in je diff. terecht. (door de binnenste oliekeringen heen) WTF !! Zat je beluchter niet aangesloten of zo... Hoe krijg je anders deze in 1 dagje zo vol? Zo erg heb ik nog nooit gezien bij een JK... en heb er inmiddels al redelijk veel gezien. Zou goed kijken waar dit vandaan komt... Qua montage v/d R&P, bekijk goed hoe de afsluitingen erin zitten/moeten. Bij mij zaten ze een keer verkeerd gemonteerd en kreeg het lager maar aan 1 kant smering. (Zit anders dan een TJ bijv.) Anders heb na een maand of 3-4 spelling op je pignon zitten, met alle gevolgen erna... Succes... en groet Roo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D-me Geplaatst January 29, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2017 Ok super, bedankt. Zijn de kunststof ringen die om de steekas zitten noodzakelijk. De oorzaak van de lek was dat er zulk een ring stuk is gegaan en mee door de seal is gedraaid. Â Greetz D-me Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D-me Geplaatst January 29, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2017 @Roo4JK Zo heb ik wel even vast gezeten Ik denk daar het meeste schade bekomen te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst January 29, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2017 12 minuten geleden zei D-me: Ok super, bedankt. Zijn de kunststof ringen die om de steekas zitten noodzakelijk. De oorzaak van de lek was dat er zulk een ring stuk is gegaan en mee door de seal is gedraaid. Â Greetz D-me Als je tubeseals gebruikt heb je die kunstof ringen niet meer nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D-me Geplaatst January 29, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2017 Roland ik denk dat jij misschien de buitenste kunstof ringen bedoeld. (Die om het grove vuil tegen te houden) Ik was waarschijnlijk een beetje onduidelijk. Het zijn twee gekartelde ringen binnen in het ashuis en om de steekas. Ik denk dat deze normaal moeten dienen om de as recht te houden bij extreme belasting ofzo. Zodat ze niet buigen. Kan dit kloppen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst January 29, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2017 Die bedoelde ik, Geen idee waar die andere ringen voor zijn. Lijkt me sterk dat er kunststof ringen in zitten om de assen recht te houden?!? Ik zou ze gewoon weer monteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roo4JK Geplaatst January 29, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2017 Inderdaad, Roland en ik bedoelen dit kunststof kapje (foto1 tussen steekas en asbuis ingang) Die sluit sowieso geen water en bagger af. Zodoende die tube seals... De rest in de asbuis ook niet, tot aan de binnenste olie kering. Zat je asbuis ook helemaal vol met bagger? Want 'normaal' komt de bagger pas naar binnen als de asbuis helemaal vol zit.. Want zoveel bagger in je diff. komt niet omdat dit kapje weg of kapot is. Moet een andere reden hebben, naar mijn idee. Of er zit helemaal geen olie kering aan beide kanten van het diff. huis. (foto2) Maar dan zit er ook geen olie in.. Maar ik denk dat je beluchter niet aangesloten zat... Succes. Ik adviseer toch een specialist... PS Je kan niet de originele vulring gewoon ff terug plaatsen... hebben ze bij mij een keer geprobeerd.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst January 29, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2017 3 uur geleden zei D-me: Roland ik denk dat jij misschien de buitenste kunstof ringen bedoeld. (Die om het grove vuil tegen te houden) Ik was waarschijnlijk een beetje onduidelijk. Het zijn twee gekartelde ringen binnen in het ashuis en om de steekas. Ik denk dat deze normaal moeten dienen om de as recht te houden bij extreme belasting ofzo. Zodat ze niet buigen. Kan dit kloppen? Kun je een fotootje plaatsen van het onderdeel of wat daarvan over is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D-me Geplaatst January 29, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2017 4 uur geleden zei JeePee: Kun je een fotootje plaatsen van het onderdeel of wat daarvan over is? Ik ga er morgen een fototje van nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst January 29, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2017 (bewerkt) Ik denk dat D-me deze bedoeld, is een "inner shaft guide ring" , zal een geleiding zijn om de steekas te geleiden  .  Zag vanmiddag dat ik ook een lekke seal heb (Rechts voor) hoop niet dat het er van binnen zo uit ziet als die van D-me  . January 29, 2017 bewerkt door Roland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D-me Geplaatst January 30, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2017 19 uur geleden zei Roland: Ik denk dat D-me deze bedoeld, is een "inner shaft guide ring" , zal een geleiding zijn om de steekas te geleiden  .  Zag vanmiddag dat ik ook een lekke seal heb (Rechts voor) hoop niet dat het er van binnen zo uit ziet als die van D-me  . Jep dat zijn ze! Bedankt. Had net een foto'tje genomen. Zijn ze van belang of kan ik ze eruit laten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst January 30, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2017 Ik denk dat het een montage hulpstuk(je) is, lijkt mij geen probleem om ze eruit te laten  . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D-me Geplaatst January 30, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2017 Ja het was de oorzaak van de schade, de vierde was gebroken en door de binnenste dichting gedraaid. Daarom, als ze geen nut hebben laat ik ze er liever uit. Greetz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst January 30, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2017 Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tsjoemusky Geplaatst February 1, 2017 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2017 Knap avontuur dit. Als je zoveel vragen stelt, en dit zeg ik met alle respect, dan weet ik niet of het verstandig is dit zelf te doen.....my 2 cents..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D-me Geplaatst February 1, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2017 Bedankt voor de bijdrage maar de vragen stel ik liever vooraf dan achteraf spijt te hebben. Zoals reeds vermeld heb ik reeds wat ervaring achter de rug maar met andere merken dodge, mercedes, suzuki. Het jeepgebeuren is toch weer dat net ietsje anders. Btw vandaag na het binnenkomen van de nodige stukken succesvol alles weer netjes gemonteerd, uitgeshimd en backlash goed gezet. Dus missie geslaagd. Ik zal jullie op de hoogte houden moest alles toch in de vernieling draaien binnen het jaar. Trouwens de specialisten hebben het ook ooit een keer moeten leren he... en nu kost het me geen honderden euro's Greetz D-me Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.