Spring naar bijdragen

timing


rado
 Share

Recommended Posts

Hoi Rado, zou je de gegevens van die OBD2 reader (naam, type, foto, leverancier etc.) met ons willen delen? Ik moet ook nog eens zo'n ding regelen.

[mierenneukmodus]De timing zegt iets over de positie van de zuiger (t.o.v. het bovenste dode punt/maximale compressie) op het moment dat de bougie vonkt. Bij een vroege/voor ontsteking vonkt de bougie voordat de zuiger helemaal bovenin de cylinder staat (en dus nog op weg is naar boven) en bij een late/na ontsteking vonkt de bougie wanneer de zuiger al weer op weg is naar beneden.

Het aantal graden geeft de stand van de krukas aan op het moment van de vonk. Dus, op hoeveel graden voor of na het bovenste dode punt vindt de ontsteking plaats.

Voor zover ik het begrijp betekent +40 graden dat de vonk komt op het moment dat de krukas 40 graden voorbij het bovenste dode punt is (en dus al weer op weg is naar beneden).[/mierenneukmodus]

bewerkt door Vette73
typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

thnx voor de info! ik heb net wat gelezen dat mn bij lichte belasting het normaal is dat de timing rond de +40 komt.

de OBD2 reader die ik heb gekocht is deze: https://www.bol.com/nl/p/obd2-mini-elm327-wifi-diagnose-auto-interface-incl-software-obd2-obd-ii-scanner-scan-tool-adapter-check-engine-light-auto-foutcode-lezer-ios-iphone-ipad-android/9200000065711380/?Referrer=ADVNLGOO002015-G-37710445195-S-270839247090-9200000065711380

 

een wifi verbinding omdat ik een iphone heb. geloof dat de bluetooth niet werkt op de iphone. 

de app die ik gebruik heet: dashcmd

kost 10 euro maar ziet er goed uit, kan foutcodes wissen etc. eerst gratis apps geprobeerd maar werkte niet echt lekker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...