Spring naar bijdragen

Distributiedeksel AMC 360 demonteren


Recommended Posts

Ik wil de distributiedeksel van een AMC 360 verwijderen maar heb een probleem met het lange draadeinde (bout) waarover de deksel is geschoven.

Namelijk de deksel schuift er niet over ik heb alles al geprobeerd t/m warm maken maar geen beweging in te krijgen.

En het stukje as eronder, is dat ook een bout welke ik de blok gaat of is dit een soort passen voor de waterpomp ?

Iemand ervaring hiermee?

 

 

 

 

20170124_154754.jpg

20170124_154814.jpg

20170124_154807.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het 'asje' eronder lijkt mij meer op een afgebroken bout i.p.v. een paspen.

In principe moet je alle bouten/draadeindes verwijderen uit het blok.

Je deksel plakt waarschijnlijk nog aan het blok door de pakking. Voorzichtig met een dun beiteltje er tussen wrikken, dan zou je deksel los moeten komen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Ben Speetjens:

Weet zeker dat hij vast plakt aan de pakking, maar zit met zekerheid vast gecorrigeerd in de aluminium deksel.

Heb inderdaad het tapeind proberen te verwijderen maar totaal geen beweging in

Idee hoe deze tapeinden te verwijderen zonder dat ze afbreken?

Wellicht een griptang op de draadeinde zetten, zo dicht mogelijk bij je deksel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer zoveel mogelijk de kern te verwarmen in plaats van de buiten zijde ( warmte inbreng veroorzaakt krimp bij afkoeling),

zelf stook ik de kern rood gloeiend en niet de buitenzijden als ik iets niet meer los krijg.

Als je de kern goed heet stookt dan trekt de warmte door naar het huis, laat het vervolgens rustig afkoelen zonder zelf te gaan koelen.

Het huis koelt/krimpt eerder dan het tapeind en neemt zn vasten vorm aan, het tapeind koelt/krimpt nog verder af dan het huis en komt los te zitten.

 

Suc6 

Ed

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk even naar een andere cover, dan zie je dat alle bouten en tapeinden doorlopen tot in het blok.

Mocht je de boel toch slopen, kun je deze altijd nog bestellen......

http://www.ebay.com/itm/JEEP-AMC-V8-JAVELIN-AMX-67-91-290-304-343-360-401-ENGINE-TIMING-COVER-FACTORY-/122296173221?hash=item1c796b82a5:g:p1EAAOSw2xRYP3iH&vxp=mtr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...