Spring naar bijdragen

Het Grote "moppertopic"


Beest
 Share

Recommended Posts

Midden in de nacht begint de hond te hoesten of er een hele visgraat in z'n keel zit en kotst de hele boel onder.

Bed uit, opruimen, bed in. Hond weer hoesten en kotsen, bed uit, enz. Dit gaat de hele nacht zo door. Volgende ochtend naar de dierenarts: dikke koorts, onderzoek, foto's gemaakt. Conclusie:kennelhoest met een opkomende longontsteking. Kuurtje mee, hond eet niet en alle drinken komt er bij iedere hoestbui door z'n neus weer uit! Gemiddeld 1 hoestbui per 3 minuten. Hele dag aan 't opruimen en 't gaat alleen maar slechter met 'm.

's Avonds laat toch maar weer naar de dierenarts waar ie nog een extra spuit ontstekingsremmer en pijnstiller krijgt om 'm de nacht door te helpen. Vannacht ging 't wat beter en ik hoop dat ie 't vandaag nog wat beter gaat doen, want ik heb/had er een hard hoofd in.

Hij heeft wel goeie timing, was precies op m'n trouwdag die ik dit jaar toevallig eens NIET vergeten was.....

post-2912-0-87241100-1302941873_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Midden in de nacht begint de hond te hoesten of er een hele visgraat in z'n keel zit en kotst de hele boel onder.

Bed uit, opruimen, bed in. Hond weer hoesten en kotsen, bed uit, enz. Dit gaat de hele nacht zo door. Volgende ochtend naar de dierenarts: dikke koorts, onderzoek, foto's gemaakt. Conclusie:kennelhoest met een opkomende longontsteking. Kuurtje mee, hond eet niet en alle drinken komt er bij iedere hoestbui door z'n neus weer uit! Gemiddeld 1 hoestbui per 3 minuten. Hele dag aan 't opruimen en 't gaat alleen maar slechter met 'm.

's Avonds laat toch maar weer naar de dierenarts waar ie nog een extra spuit ontstekingsremmer en pijnstiller krijgt om 'm de nacht door te helpen. Vannacht ging 't wat beter en ik hoop dat ie 't vandaag nog wat beter gaat doen, want ik heb/had er een hard hoofd in.

Hij heeft wel goeie timing, was precies op m'n trouwdag die ik dit jaar toevallig eens NIET vergeten was.....

Hopelijk herstelt hij snel! :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks, wil m'n vriendje nog niet kwijt, heb 'm pas 12 jaar...;)

V.w.b. de enting: kennelhoest is een verzamelnaam voor het verschijnsel wat optreedt bij (combinaties van) verschillende virale en bacteriele besmettingen

(Parainfluenza Virus, Canine Adeno Virus type 2 (CAV - 2) Bordetella bronchiseptica (een bacterie). Ook hondenziekte en besmettelijke leverziekte (CAV -1) kunnen de verschijnselen van kennelhoest oproepen. En net als bij griep/influenza bij mensen kan het virus muteren zodat de samenstelling van de vaccinatievloeistof ook regelmatig aangepast moet worden. De enting is dus wel jaarlijks maar geeft geen 100% bescherming voor een heel jaar.

We denken vaak wel dat we de natuur de baas zijn, maar die vindt blijkbaar toch nog regelmatig een manier om ons een hak te zetten :mellow:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ben al 3 weken bezig om thuis internet en telefoon te krijgen

via vodaphone .de ( In kranenburg drd)

wat blijkt je moet een vast duits telefoon nummer hebben om een aanvraag te kunnen doen , die heb ik niet: die vraag ik aan na 5 x door verbinden hoofd afdeling of ik dan geen nummer heb van mn oma of zo :blink: nee meneer daar hebben ze geen telefoon

ik heb niemand hier met vaste telefoon ik heb wel n mobiel no nee dat komt uit NL en werkt niet in hun systeem

hoop dat ik ooit internet krijg woon 4 km van de grens maar lijkt met internet en telefoon aansluiten wel 1000km weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vannacht om 4:45 is een of andere debiel tegen onze geparkeerde ZJ op gevlogen :angry: en doorgereden zonder briefje ofzo.

schade zo te zien: stturstang/spoorstang, waarschijnlijk kromme as / draagarmen enz. met een beetje pech nog meer schade, vooras staat een beetje scheef onder de auto :(

Foto-QQ3LNJCW.jpg

Foto-SN8AUTDB.jpg

Foto-PDXF8VTS.jpg

Foto-FKUEA7QX.jpg

gelukkig weinig schade aan het plaatwerk, alleen wat schaafwonden op de portier...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's zeker k#t, met een beetje mazzel is de dader nog te achterhalen!!! Die moet ook zeker schade hebben...

:bye1: Roland.

heb in ieder geval zijn koplamp staan opvegen vanochtend :blink:

nu maar hopen dat het waarborgfonds wat kan betekenen....

de auto stond +- 40cm verder op de stoep dan ik hem geparkeerd had en de buurman 2 deuren verder is er ook wakker van geworden... aardige klapper geweest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand toevallig een camera hangen bij zijn voordeur ?

Nope, camera's van de supermarkt in de straat al opgevraagd maar niks te zien.

Vandaag bij verzekering geweest en alles moet via waarborg fonds, goeie kans dat we weken moeten wachten op nieuws of we iets vergoed krijgen en tot die tijd mag ik er zelf niks aan doen of verplaatsen. En dan nog kijken wat het oordeel is...

Vakantie over 5 weken zal dus ook wel niet doorgaan...

Ga ondertussen zowat richting kookpunt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag post van het CJIB, ik schijn vorige week dinsdaag in Uddel op de kootwijkerweg te hard gereden te hebben :huh::wacko: , ben zelfs niet van huis geweest toen, morgen maar eens bellen

Niet het CJIB bellen, maar het korps dat vermeld staat. Vraag om de foto en zeg dat je daar niet geweest kan zijn. Ik deed dat een keer naar de dienst Alkmaar, en de mevrouw daar wist me meteen te vertellen dat er een vergissing was gemaakt en dat de bon vernietigd zou worden. Voor de formaliteit het CJIB daarna geschreven dat mevr. huppeldepup uit Alkmaar had bevestigd dat enz.enz.enz.. en geschreven dat ik bezwaar maakte. Het lijkt allemaal dubbel-op, maar zo schiijnt het te moeten werken om je recht te houden. Succes met de bureaucratie en bedenk: "Erger u niet, verwonder u slechts"dry.gif
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chantal?? ;-)

Chantal met de CJ 150? km van huis :blink::no:

Niet het CJIB bellen, maar het korps dat vermeld staat. Vraag om de foto en zeg dat je daar niet geweest kan zijn. Ik deed dat een keer naar de dienst Alkmaar, en de mevrouw daar wist me meteen te vertellen dat er een vergissing was gemaakt en dat de bon vernietigd zou worden. Voor de formaliteit het CJIB daarna geschreven dat mevr. huppeldepup uit Alkmaar had bevestigd dat enz.enz.enz.. en geschreven dat ik bezwaar maakte. Het lijkt allemaal dubbel-op, maar zo schiijnt het te moeten werken om je recht te houden. Succes met de bureaucratie en bedenk: "Erger u niet, verwonder u slechts"dry.gif

Ik had al begrepen dat het zo moest,..........................als er tenminste niemand stiekem met mijn kenteken rond rijdt :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chantal met de CJ 150? km van huis :blink::no:

Ik had al begrepen dat het zo moest,..........................als er tenminste niemand stiekem met mijn kenteken rond rijdt :o

Dat zou bizar zijn. Een bordeaux-rode CJ7 met hetzelfde kenteken. :unsure:

Heb je al gekeken op je nummerplaten er nog op zitten? B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...