Spring naar bijdragen

Velgen met banden


facebroeks
 Share

Recommended Posts

4 minuten geleden zei DogJeeper:

Nee, dit gaat zonder verhoging niet passen. 

Thx voor de reactie Dog Jeeper

Was ik al bang voor, erg jammer.

Kun je mij vertellen wat de beste manier is om de auto iets te verhogen zo dat deze afmeting wel past. Auto komt eigenlijk alleen maar op de weg en zal ziet off road gebruikt gaan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De goedkoopste manier is een bodylift. Waarschijnlijk 2.5 inch. Maar dit vind ik er niet uit zien.

De beste manier m.i. is d.m.v. een 2.5-3 inch verenlift. Hierna zullen ze wel passen. 

Ik zou ook eens zoeken op de amerikaanse fora, daar kun je nog meer info vinden dan hier. Ook al is hier ook genoeg te vinden over jouw probleem. Gewoon de zoekfunctie gebruiken.

www.jeepforum.com

www.wranglerforum.com

 

Ik zou echter wel de wielen die je er nu onder heb zitten bewaren, want met de nieuwe banden kom je nooit door de APK heen. Ze gaan nl. te ver uitsteken. Tenzij je de spatborden verbreed. En denk ook aan de speedo-gear in je tussenbak, aangezien door de grotere bandenmaat je km. teller gaat afwijken.

Ook ga je wat trekkracht verliezen, maar dit is op te lossen door een re-gear van je diffs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei facebroeks:

van trekkrachtverlies heb ik helemaal niets gemerkt. Maar de teller wijkt idd iets af.

Bij mijn YJ met 3.55 in de diffs kon ik op standaard banden gewoon in z'n 5 rijden. Met de caravan erachter niet verder dan 4. Maar ook in de Ardennen met caravan erachter ook gewoon in z'n 4.

Na verhoging en 33-ers was de 5 wel mogelijk, maar bij ieder viaduct terug naar 4. Met de caravan erachter heel veel terug naar 3 en zelfs naar 2. Zeker in de Ardennen/Alpen.

Hierna 4.10 in de assen gezet en toen weer net zoals voorheen in z'n 5 mogelijk. Ook de caravan trekken ging makkelijker. Weliswaar niet in 5, maar overwegend in 4 en af en toe in 3. Maar nooit meer in 2.

Maar zo te zien heb jij een TJ. Als het goed is zit daar 3.73 in de assen. Dit is alweer een stuk gunstiger vwb de trekkracht tov de 3.55 van een YJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...