Spring naar bijdragen

Kachel Jeep Cherokee KJ uit 2003


WHJ
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Sinds dat wij in onze Jeep Cherokee KJ uit 2003 rijden vind ik dat de verwarming/kachel niet echt lekker warm wordt.

De kachel blaast lauwe lucht.

Is dit een bekend probleem of zou het gewoon zo kunnen zijn dat deze type auto niet zo warm worden?

Groeten van Wendy

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij rijden al 10 jaar met deze auto en we vinden het nooit echt lekker warm worden, ook niet in de herfst als het minder koud is als nu.

Een kennis van ons is monteur en deze adviseert om het bedieningspaneel van de verwarming te vervangen.

Maar als het daar niet aan ligt hebben we onnodige kosten gemaakt. Daarom vroeg ik me af of het bekend is bij andere Cherokee KJ rijders.

 

 

bewerkt door WHJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Handig om te weten is wat voor blok het is... de 2,5/2,8 diesel? Heel bekend probleem, thermostaat blijft vaak open staan. Heb ik bij mijn pa's KJ CRD 2003 ook vervangen. Alleen de thermostaat is niet te vervangen, het hele thermostaat huis moet vervangen worden. €120/140 en ongeveer een uurtje werk maar goed te doen!

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Warmer dan 80gr wordt hij niet? Snel opwarmen doen ze doordat deze modellen een viscoheater hebben. Hij hoort op te warmen tot net een millimetertje voor de helft van het metertje. Ik verdenk toch de thermostaat.....

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Masis,

Je had gelijk, want de thermostaat van onze auto is inderdaad stuk!

Nu wordt deze volgende week gerepareerd door een kennis, maar ik moet nog wel eerst de benodigde onderdelen bestellen.

Waarom moet het hele huis vervangen worden? Is dit omdat het huis van plastic is?

En weet je misschien waar ik de onderdelen het beste kan kopen?

 

Alvast weer bedankt voor je hulp!

 

Groeten van Wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-1-2017 om 9:33 PM zei WHJ:

Hoi Masis,

Je had gelijk, want de thermostaat van onze auto is inderdaad stuk!

Nu wordt deze volgende week gerepareerd door een kennis, maar ik moet nog wel eerst de benodigde onderdelen bestellen.

Waarom moet het hele huis vervangen worden? Is dit omdat het huis van plastic is?

En weet je misschien waar ik de onderdelen het beste kan kopen?

 

Alvast weer bedankt voor je hulp!

 

Groeten van Wendy

 

Nee, deze wagens komen nog uit de tijd dat ze nog geen plastic troep gebruikten voor zulke onderdelen :thumbsup:

Het hele huis moet vervangen worden omdat het uit 1 geheel bestaat. De thermostaat zelf is niet apart te vervangen. Er zijn aftermarket alternatieven die je de mogelijkheid geven om er een normale thermostaat in te doen die je apart kunt vervangen, maar deze moeten uit de US komen en kosten rond de $500,-. Onnodig voor een CRD wat voor de rest niet aangepast is.

Zo ziet die er uit: 720.jpg

 

Ik heb even wat foto's erbij gepakt van toen ik hem vervangen had, enige wat even rommelen was, was het boutje links onderin, hier kom je even lastig bij door het spruitstuk;

720.jpg

 

Verder moet je deze thermostaat hebben: http://www.ebay.de/itm/Thermostat-Jeep-Cherokee-CRD-Diesel-KJ-2-5L-2001-2007-2-8L-2002-2004-5072705-/252443212645?fits=Make%3AJeep&hash=item3ac6c9bb65:g:NcsAAOSwzOxUWMRY

Ik ben geen groot fan van het merk Crown, maar ik heb 5 jaar geleden exact hetzelfde gekocht van dezelfde verkoper, en hij zit nog steeds in de KJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi Masis,

Het is allemaal goed gelukt! Ik heb een nieuw thermostaathuis gekocht op internet bij Bogijn voor 91 euro. Het monteren was inderdaad even lastig door dat ene boutje, maar het is weer super voor elkaar. Onze auto wordt superwarm.

Klinkt heel dom, maar we hebben dus behoorlijk wat jaren rondgereden met een kapotte thermostaat.....

Ik heb nog wel een andere vraag. Bij het monteren van het thermostaathuis is ons opgevallen dat een deel van het koelvloeistof-reservoir geheel leeg is. Dit lijkt een soort van apart compartiment (rechter gedeelte van het reservoir).

Weet jij waarvoor dit is en of dit zo hoort?

Groeten van Wendy

PS: nogmaals hartelijk dank voor je advies :-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...