Spring naar bijdragen

klep stoter tikt


de jeeper
 Share

Recommended Posts

hallo beste beste mede jeepers.

ik heb een vraag. tijdens de toer rit gisteren met de jeep club, kreeg ik een geluid te horen dat van de motor kwam.

het vermoeden bestond dat er een klep stoter zijn werk niet goed doet, na vraag bij een mede jeeper en die kwamen

met de zelfde conclusie dat er een klep stoter de boos doener blijkt te zijn. nu is mijn vraag aan jullie, kan ik dit zelf vervamgen

of niet. daar mee bedoel ik dat de cilinder kop er af  moet, of dat ik dit via het kleppen deksel kan doen. il hoor het graag

van jullie.

 

ps het gaat. het gaat hier om een yj 2,5 ltr i van 92 met 152254 op de teller

 

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

hoi schneiders en mede jeepers.

 

ik heb het probleem met de tikkende klep stoter ver holpen.

ik heb bij de auto matriale boer een flesje flush engine gehaalt. dat er in gegooit, daarna de motor gestart en een uur laten draaien. met de kachel uit zo dat de motor goed warm werd daar na de motor olie af getapt. deze was git zwart, deze zat er pas zes duizend

km er in maar het tikken werd al hoor baar minder met deze toevoeging er bij.

toen heb ik een nieuw olie filter geplaats pus nieuwe 10-w-40 er in gedaan en een toevoeging met oil-stabilizer er in gedaan. en ben een ritje gaan rijden van zo,n 50-km. en het tikken is niet meer terug gekomen. nu hoop ik maar dat het tikken niet meer terug komt.

ik hoop dat jullie hier ook iets aan hebben in de toekomst.

 

mvrgrt de jeeper

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • JeePee locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...