The Blue Laredo Geplaatst January 15, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2017 Heren(of dames) technici, Heeft de kick-down bij een TF999 meerdere functies dan enkel het terugschakelen bij volledig intrappen van het gaspedaal? M.a.w. als ik van mening ben de kick-down niet nodig te hebben(vanwege de V8 in combinatie met en een korte diff overbrenging 4:10) is het dan toch noodzakelijk om deze te verbinden met de gasklep of kan ik dit in zijn geheel weg laten? Ik stel deze vraag op het forum omdat de meningen zijn verdeeld. De één zegt dat kan, de ander zegt dat de kick-down functie ook de druk in de bak reguleert en altijd moet worden aangesloten. Laat maar weten, in ben benieuwd naar jullie mening, groet Bart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst January 15, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2017 Gewoon aansluiten. Ik heb dezelfde combi: V8, TF999 en 4.10 overbrenging (35" banden) Toen ik de auto kocht zat er geen kickdown link op. Na het monteren hiervan leek het wel of er andere motor in was gezet...niet te vergelijken. (bovendien staat in de technische documentatie van de bak dat de link aanwezig moet zijn en goed afgesteld om schade aan de bak te voorkomen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmjj Geplaatst January 16, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2017 14 uur geleden zei JeePee: Gewoon aansluiten. Ik heb dezelfde combi: V8, TF999 en 4.10 overbrenging (35" banden) Toen ik de auto kocht zat er geen kickdown link op. Na het monteren hiervan leek het wel of er andere motor in was gezet...niet te vergelijken. (bovendien staat in de technische documentatie van de bak dat de link aanwezig moet zijn en goed afgesteld om schade aan de bak te voorkomen) Wat kan er dan beschadigen als ie niet goed is afgesteld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst January 16, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2017 6 uur geleden zei jeepmjj: Wat kan er dan beschadigen als ie niet goed is afgesteld? Dat staat er dan weer niet bij vermeld....probeer het uit en post hier je bevindingen, dan hoeven we het niet allemaal zelf uit te proberen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 16, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2017 De "kickdown" is het terugschakelen van de bak van 3 naar 2, of zelfs van 3 naar 1. Dit wordt niet geregeld door het kickdown mechaniek/kabel, maar door het ventielenblok. Het ventielenblok van de TF999 is geheel mechanisch en drukgestuurd, en gebruikt hiervoor de (druk)signalen van de voertuigsnelheid (uitgaande as), toerental (ingaande as) en de gasklepstand. Die gasklepstand wordt mechanisch doorgegeven via het kickdown mechaniek/kabel. Je bak zal dus anders (luier) schakelen als bedoeld wanneer je de kickdown niet aansluit. Dit veroorzaakt nodeloos veel slijtage van de rembanden en clutchpacks bij grote accelleratie. Stel, je rijdt in z'n 3 en trapt vol op het gas omdat je even wilt inhalen. De bak weet niet dat jij het gas vol intrapt, het toerental op de ingaande as loopt ineens op, terwijl de overbrengingsverhouding op dat moment 1:1 is. Dan gaat er wel ergens iets slippen..... Ik zou m aansluiten...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst January 17, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2017 JeePee en Ab, bedankt voor de info. Ik ga de kick-down zeker in ere herstellen nu ik op de hoogte ben van bovenstaande. Mogelijk heeft één van jullie beiden nog aanvullende informatie over hoe de kick-down moet worden afgesteld. Zo ja, dan hoor ik dat graag, Alvast bedankt, groet Bart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 17, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2017 Ik heb nog een FSM liggen waar mee ik de rebuild van mijn TF727 heb gedaan. Hierin wordt ook de TF999 behandeld. Als je je email even PB't dan mail ik 'm je toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack17 Geplaatst February 20, 2017 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2017 Ik heb zelf een cj5 met V8 en th350 automaat, moest pas de automaat eronderuit halen voor een reparatie en toen zag ik pas dat de kabel van de kick-down niet was aangesloten bij de gashendel. Nooit iets van gemerkt met rijden. ps ga hem nu wel aansluiten, kijken of het veel scheelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.