ERBRE Geplaatst July 13, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2017 Sorry dat het allemaal in slow-motion gaat, ik heb er niet altijd tijd voor. Maar het is gelukt! De verdamper was gemakkelijk los te koppelen en uit de auto te monteren, en zelf deels te demonteren. De membramen zijn vervangen (de oude waren enigzins verhard maar ik kon geen lek ontdekken) en alles is schoon (er zat wat olieachtig spul in de kamers). De membramen worden geleid door asjes die in het binnenhuis heen en weer schuiven: mij viel op dat het asje aan de hogedruk zijde niet meer soepel heen en weer bewoog. Ik had helaas niet het juiste gereedschap om het binnenhuis te demonteren dus dat is niet verholpen. Vervolgens alles gemonteerd en weer aangesloten, en het werkte de eerste drie ritten weer goed. Maar nu hapert hij weer, ook steeds rond 3 minuten na het overschakelen op gas. De enige remedie is terug op benzine, 5 minuten doorrijden, en dan weer terug op gas, en hopen dat ie het blijft doen. Ik vind het vreemd dat ie altijd pas problemen geeft naa ~3 minuten op gas.. kan het zijn dat de computer ipv alleen gas de eerste minuten ook nog benzine inspuit? Dan zou de ontsteking een logische verdachte zijn. Zo niet, dan zoek ik het eerder bij een vervuilde injector, of toch nog het binnenwerk van de verdamper waar het asje niet soepel in heen en weer kan bewegen.. Nog andere ideeeen? Groeten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjanw Geplaatst June 14, 2018 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2018 Op 14/5/2017 om 9:45 PM zei ERBRE: Goede kans ja. Het is een IG1 verdamper van landi renzo. Ik zie veel imitatie revisie kits te koop staan: is dat goed spul of zou je een originele kit adviseren (als die uberhaupt te krijgen zijn)? Nog een vraag: Kan ik alle slangen gewoon loskoppelen of loopt de gastank dan plots leeg? Of zit er ergens een klep die ik moet sluiten in de gasaanvoerslangen? Ik heb al gelezen dat je in ieder geval met handschoenen moet werken vanwege mogelijk ontsnappend gas. Hi, ben even nieuwsgierig hoe dit relaas is afgelopen.. Heb je het kunnen oplossen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ERBRE Geplaatst August 27, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2018 Ha Arjan, Het stotteren is tot op de dag van vandaag nog doorgegaan - de gasspecialist kon er geen wijs mee en de garagehouder ook niet. Ik heb zelf na het reviseren van de verdamper dit op een laag pitje moeten zetten vanwege andere prioriteiten en KVS water lek wat eerst gerepareerd moest worden. Toevallig heb ik sinds een paar dagen een groot gaslek in mijn systeem zitten en rij ik sinds een paar dagen gedwongen op benzine: er komt dus zsm een vervolg hierop omdat het gassysteem goed nagegeken moet worden. Ik heb geen idee hoe ik veilig een lek kan opsporen zonder compressor, dus dit laat ik waarschijnlijk doen door iemand anders, en gelijk nog een second opinion over de gasproblemen opvragen. Mocht je onderdelen moeten vervangen: ik ben er achter dat de hoofdkraan van de hogedrukleiding gewoon dicht zit als de auto uitstaat, dus als je zelf onderdelen wilt loshalen of vervangen kan dat zonder problemen. Ik hou je op de hoogte mocht ik de oorzaak vinden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjanw Geplaatst August 27, 2018 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2018 1 uur geleden zei ERBRE: Ha Arjan, Het stotteren is tot op de dag van vandaag nog doorgegaan - de gasspecialist kon er geen wijs mee en de garagehouder ook niet. Ik heb zelf na het reviseren van de verdamper dit op een laag pitje moeten zetten vanwege andere prioriteiten en KVS water lek wat eerst gerepareerd moest worden. Toevallig heb ik sinds een paar dagen een groot gaslek in mijn systeem zitten en rij ik sinds een paar dagen gedwongen op benzine: er komt dus zsm een vervolg hierop omdat het gassysteem goed nagegeken moet worden. Ik heb geen idee hoe ik veilig een lek kan opsporen zonder compressor, dus dit laat ik waarschijnlijk doen door iemand anders, en gelijk nog een second opinion over de gasproblemen opvragen. Mocht je onderdelen moeten vervangen: ik ben er achter dat de hoofdkraan van de hogedrukleiding gewoon dicht zit als de auto uitstaat, dus als je zelf onderdelen wilt loshalen of vervangen kan dat zonder problemen. Ik hou je op de hoogte mocht ik de oorzaak vinden! Bedankt voor je reactie. Ik had soortgelijke problemen en ben (bokkend) langs de gasboer gereden. Deze constateerde dat injector 6 kapot was. Kreeg deze gratis mee als ik deze zelf monteerde. Met piepende banden vertrokken voordat hij zich bedacht. Nu rijd de XJ weer naar behoren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.