Spring naar bijdragen

Weer een Jeep,maar welke


Rob Hotton
 Share

Recommended Posts

Na 5 jaar zonder Jeep wordt het weer tijd voor een nieuwe(nouja nieuw ,als in voor ons nieuw)

Alleen zitten we met een dilemma welke wordt het.We hebben geen echte voorkeur (Grand cherokee of "gewone"cherokee)

Hij gaat eigenlijk alleen gebruikt worden als we met ons paard op weg gaan ( 15 per jaar) en als boodschappen  auto :-) )

Wij zouden het zeer op prijs stellen als jullie ons hierin wat tips zouden kunnen geven.

Wij hebben eigenlijk 3 zeer verschillende jeeps op ons verlang lijstje staan.

Welke (gezien waar we hem voor gaan gebruiken) zou voor jullie de juiste keuze zijn.

Ik hoop dat jullie ons enigszins op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt.

 

Sandra & Rob

 

Jeep1.xls

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil het heel simpel houden 6 cilinder 4 liter.

Maar wat mijn dilemma is, (gezien de manier waar hij voor wordt) wat is wijsheid.

Persoonlijk vind in de Cherokee uit 1995 het mooiste model,maarja al op leeftijd en dan vraag ik me af hoe betrouwbaar is een oude Jeep.

Misschien is een jongere GC een betere keuze.

En ja ik begrijp dat aan elke auto dingen stuk kunnen gaan oud of nieuw is dan niet meer zo relevant.

Maar toch op dit forum zitten veel doorgewinterde Jeep eigenaren en ik dacht misschien krijg ik een wat feedback.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Ab:

Als trek auto zou ik de XJ de voorkeur geven. Met bladveren achter is deze mijns inziens fijner als trek auto dan de ZJ/ WJ

De 4.0 plus bijbehorende aandrijflijn is heelbetrouwbaar. Binnenruimte maakt niet veel uit. Natuurlijk zijn de Grands luxer kwa interieur!

Dank voor je respons.

Ik heb een paar jaar een ZJ gehad(via dit forum gekocht) en wat betreft rijden met een trailer was dit zeer plezierig.

Jeep was van een lid en dat was alles behalve een slechte koop. Dat is waarom ik bij voorkeur zou willen kopen bij een particulier die de Jeep al wat jaren heeft (zoals de WJ die ik op het oog heb.)

Misschien moet ik melden dat ik rij als een oude man als mijn paard in de trailer zit :-)

Qua model heb ik meer met de XJ (maar dat is mijn gevoel)

Beredenerend lijkt de WJ of de ZJ de betere keuze.

Maarja ik hoop natuurlijk dat het een of het ander dan wel bevestigd dan wel onderuit gehaald wordt hier :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 hours ago, Ab said:

Als trek auto zou ik de XJ de voorkeur geven. Met bladveren achter is deze mijns inziens fijner als trek auto dan de ZJ/ WJ

De 4.0 plus bijbehorende aandrijflijn is heelbetrouwbaar. Binnenruimte maakt niet veel uit. Natuurlijk zijn de Grands luxer kwa interieur!

Ja dat van die bladveren wil ik graag geloven.

ik had pas geleden bijna 4 ton achter mijn zj hangen, de aandrijflijn had er totaal geen moeite mee maar ik had het erg druk met sturen.

Het was ook een schamelaanhanger van 10m lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na wat speurwerk op dit fraaie forum valt de XJ uit 1995 af.

Het wordt een WJ of Wk.

De WK 4.0L is uit 2005 met 225000km op de teller.

2e eigenaar (gekocht in 2009)

Altijd dealer onderhouden,boekjes aanwezig.

Zou dat een goede keuze kunnen zijn?

 

2e keuze is een WJ uit 2001 177000km op de teller (het is volgens de advertentie een 4.0L maar er zit een V8 embleem op

4e eigenaar.

Volgens alles een nieuwe motor.

Wat zou jullie keuze zijn :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...