Spring naar bijdragen

Wiellager hub Winparts.nl


Sailortim
 Share

Recommended Posts

Denk dat er een lager aan komt die vervangen wordt. 

Gaat om een Jeep Cherokee XJ 99'. 

Hij moet volgende maand APK gekeurd worden en zal morgen controleren of het echt de wiellager is. Het is een zingend blijvend geluid. Heb laatst een tijdje vast gezeten in een nat moeras tot aan de assen, sindsdien is het hoorbaar.

Iemand ervaring met de wiellager bij Winparts.nl?

https://www.winparts.nl/onderstel-aandrijving/wiellager/jeep/cherokee-xj-bouwjaar-1984-10-2001-09/c660-385-11067/wiellagerset/p321204.html

gr. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen ervaring met Winparts maar ik heb ze zelf van de zomer vervangen en nagezocht wat voor mij het beste was met prijs/kwaliteit. Net als met kruisjes zit wel wat kwaliteit verschil tussen div lagers en kun je er beter niet te goedkoop spul op zetten. Merken die steeds worden aangeraden op de US forums zijn Timken, Raybestos, Moog, SKF. Zelf heb ik er Raybestos gekozen en zijn tot nu toe goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook gegekeken naar betere hub lagers, maar kwam ik op 300 euro per stuk. Is mij even wat te veel voor hoofdzakelijk straat gebruik. 

De gok genomen ( tevens doppenset 12 kant erbij gekocht voor de bouten van de hub ). Bij inspectie met gemonteerde oude lager kon ik niks voelen, maar nu hij eraf is en alleen de lager kan voelen heeft er 1 inderdaad wat weerstand met gerommel. 

De lager hub van winparts passen goed, alleen de naaf is iets lager dan die eruit kwam. Zie verder geen problemen.

makkelijk karweitje. Was er binnen 2 uur mee klaar. Alles zat nog goed in de kopaslip.

 

IMG_5987.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

 

On 29 Dec 2016 at 6:48 PM, Sailortim said:

De lager hub van winparts passen goed, alleen de naaf is iets lager dan die eruit kwam. Zie verder geen problemen.

 

Ik weet niet of het een probleem geeft of iets uitmaakt maar in '99 hebben ze de wiellagers veranderd. Zie ook mijn reply in dit topic:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...