Spring naar bijdragen

Alarm lichten branden constant


Recommended Posts

Mijn 70er Wagoneer moest vandaag voor de APK keuring maar de alarm lichten branden continue. Dat ik de auto kocht (met nieuwe apk) was dit ook al zo. Dus hij is er eerder mee goed gekeurd. Bestaat er een kans dat dit zo hoort? En zo niet, waar moet ik beginnen met zoeken om dit op te lossen?

Bedankt! Groete, Rolf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het over de alarmlichten hebt, dan heb je het over de knipperlichten?

Zelf denk ik dat je de 'front markers' bedoelt. Dat zijn de lampen die wij kennen als stadslicht. Bij (oudere) Amerikaanse auto's is dat tevens het knipperlicht (zwak branden = marker, fel branden = knipper / alarm licht).

Nu is het probleem dat deze lampen in Amerika vaak amber (oranje) kleurig zijn en daar zit het probleem voor onze APK:

Onze knipperlichten voor mogen geel of wit zijn, maar het stadslicht (front markers kennen wij niet) mogen alleen wit zijn. Wanneer je witte glaasjes hebt en een oranje lampje is er geen probleem, dan vervang je het lampje door een wit lampje. Maar wanneer je een oranje glaasje (of nog slechter een oranje behuizing) hebt is het probleem groter want dan los je het niet zomaar op.

Voor mijn ´78 Cadillac Seville kon ik witte behuizingen kopen om dit op te lossen, ik weet niet of die ook bestaan voor jouw auto.

Een andere optie zou kunnen zijn dat je de  draadjes naar de markers doorknipt en koplampunits koopt met stadslichten erin. De draadjes van de markers gebruik je dan om de stadslichten in de koplampunits te laten branden.

Ik ben benieuwd of ik in de buurt zit B)

 

http://www.ebay.com/itm/Jeep-Wagoneer-Gladiator-J-Truck-J10-Turn-Signal-Clear-Lenses-W-O-Chrome-/191957186259?hash=item2cb18a36d3:g:FFEAAOSwal5YFZ87&vxp=mtr

 

 

 

 

 

bewerkt door Vette73
Linkje toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...