Spring naar bijdragen

Stoere CJ7 of Wrangler


The Dijk
 Share

Recommended Posts

 

Hallo beste Jeepers,

7 jaar geleden ben ik door het Jeep virus gegrepen en heb toen een Grand Cherokee aangeschaft waar ik echt heel veel plezier van heb gehad. 

Na bijna 5 jaar heb ik deze weer moeten verkopen gezien de aanzienlijke kosten die er aan zaten te komen. Het was toe de bedoeling om een CJ en Wrangler terug te kopen. Helaas is dat toen niet gelukt en heb toen een ander merk gekocht ( Grand Vitara 2.0 ) om toch vervoer te hebben. Nu naar bijna 2 jaar toch besloten de auto te verkopen om toch weer een Jeep aan te schaffen. 

Wat wil ik ???  

Een stoere CJ of Wrangler 4.0 met trekhaak. 

Het mooiste zou zijn als er ook een soft top en bikini top  bij zit

Auto is hoofzakelijk nodig voor dagelijks woon werk verkeer. 

Ik ben al geruime tijd de markt aan het bekijken maar zie soms door de bomen het bos niet meer. Mijn technische kennis is beperkt wat het er niet makkelijker op maakt. Ik heb op het forum diverse aankoop tips verzameld die door mede Jeepers aangegeven werden. 

Mijn vraag is dus…

Weet iemand van jullie Jeepers een betrouwbare CJ of Wrangler te koop binnen een budget van maximaal 9000 euro. Mijn voorkeur gaat uit naar een CJ

 

Graag hoor ik van jullie.

Gr.  Nico…

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei schneiders:

Met dat budget zou ik een TJ 4.0 kopen voor dagelijks gebruik, een CJ is daar toch minder geschikt voor.

Klopt, heb je gelijk ik maar ik ben nog geen TJ 4.0 tegen gekomen binnen mijn budget. Mocht jij meer weten hoor ik dat graag. Maar een CJ7 V6 vindt ik persoonlijk erg mooi en het dagelijkse woon / verkeer voor mijn is maar 16 kilometer per dag. Een V8 klinkt natuurlijk het mooiste maar dat wordt me te gek.. In ieder geval bedank voor je reactie en alvast fijne feest dagen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei The Dijk:

Klopt, heb je gelijk ik maar ik ben nog geen TJ 4.0 tegen gekomen binnen mijn budget. Mocht jij meer weten hoor ik dat graag. Maar een CJ7 V6 vindt ik persoonlijk erg mooi en het dagelijkse woon / verkeer voor mijn is maar 16 kilometer per dag. Een V8 klinkt natuurlijk het mooiste maar dat wordt me te gek.. In ieder geval bedank voor je reactie en alvast fijne feest dagen..

De 4.2 uit de cj is een zes in lijn geen V6....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb indertijd de jeep in een soort van opwelling gekocht en me nooit verdiept in wat er nu precies te verkrijgen was. Het begon met de 3.8,  snel vervangen door de 4.2. Ongeveer 15 jr mee gereden. Maar de V8 had toch altijd iets bruuts. Na een ouwe, versleten 5.0 heb ik er nu een 5.9 in liggen. (Heb de jeep nu al 22 jaar)

Je geeft al aan dat je de V8 het mooist vind klinken. Ik denk dat je, net als ik, spijt van krijgt, dat je voor de zes cilinder kiest. 

Eerlijk gezegd vind ik nog steeds dat de L6 het rustigst loopt. Het is gewoon een mooie motor. De V8 is rauwer, en dat heeft ook zijn charmes.

En dat beetje extra benzineverbruik weegt niet op tegen de kosten die een motorwissel kost als je later toch naar een V8 wil.

Succes met je keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎24‎-‎12‎-‎2016 om 10:36 AM zei hermancj5:

Ik heb indertijd de jeep in een soort van opwelling gekocht en me nooit verdiept in wat er nu precies te verkrijgen was. Het begon met de 3.8,  snel vervangen door de 4.2. Ongeveer 15 jr mee gereden. Maar de V8 had toch altijd iets bruuts. Na een ouwe, versleten 5.0 heb ik er nu een 5.9 in liggen. (Heb de jeep nu al 22 jaar)

Je geeft al aan dat je de V8 het mooist vind klinken. Ik denk dat je, net als ik, spijt van krijgt, dat je voor de zes cilinder kiest. 

Eerlijk gezegd vind ik nog steeds dat de L6 het rustigst loopt. Het is gewoon een mooie motor. De V8 is rauwer, en dat heeft ook zijn charmes.

En dat beetje extra benzineverbruik weegt niet op tegen de kosten die een motorwissel kost als je later toch naar een V8 wil.

Succes met je keuze.

Hallo, Herman,

Klopt wat je beweerd maar ik heb voor mij zelf op dit moment de grens gesteld niet verder te gaan dan een 6 cilinder. Een V8 klinkt inderdaad lekker bruut. Ik weet dat ik met een L6 dik tevreden zal zijn aangezien ik reeds 5 jaar heb rond gereden in een Grand Cherokee 4.0 naar volkomen tevredenheid.

Zit nu ruim 2 maanden zonder auto en moet gewoon nog even geduld hebben, kom vanzelf wel iets tegen ( hoop allen dat het niet lang meer zal duren )

Fijne feestdagen en dank je wel..

128_128_kerstt.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...