Spring naar bijdragen

Stuurwiel vervangen


Recommended Posts

Het stuurwiel van de 98er XJ vindt ik niet echt mooi en best wel groot. Bovendien is het leer aan de bovenkant kapot.

Weet iemand of het stuur uitwisselbaar is met het stuur van andere Jeep modellen zonder daarbij de airbag en Cruisecontrol functies te verliezen?

bewerkt door CherokeePerformance
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Denk dat de meeste auto stoffeerders ook een stuurwiel kunnen voorzien van een stukje nieuw leer, heb in december mijn voorstoelen opnieuw laten vullen en de zijkantel laten herstellen ivm scheurtjes.
Ziet er echt perfect uit, niet van origineel te onder scheiden. En zit weer recht ipv scheef weggezakt richting het portier, zal van de week eens een fototje plaatsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 20-12-2016 om 10:25 PM zei CherokeePerformance:

Het stuurwiel van de 98er XJ vindt ik niet echt mooi en best wel groot. Bovendien is het leer aan de bovenkant kapot.

Weet iemand of het stuur uitwisselbaar is met het stuur van andere Jeep modellen zonder daarbij de airbag en Cruisecontrol functies te verliezen?

Ik heb hetzelfde, alleen ben ik benieuwd: hoe moeilijk is het om een XJ Sport te voorzien van m.n. de cruise control van de limited?
(als ik dan toch dat stuur wil (laten) vervangen ....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DUC, is het stuur van de Sport dan niet hetzelfde als van de Limited?

Ik zou best een maatje kleiner stuur willen. Dus van 15" naar 14 of 13".

Maar dan wel met behoud van CC functies. Bijvoorbeeld een KJ stuur. Is dat kleiner? Past dat in een XJ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei CherokeePerformance:

DUC, is het stuur van de Sport dan niet hetzelfde als van de Limited?

 

Nee. De sport heeft geen cc bijvoorbeeld. Dus die knoppen zitten ook niet in het stuur.

0-MOR-408028999-thumbnail.jpg

(dus denk/vraag ik: als ik dan toch nog een x het stuur vervang voor dat van een ltd, hoe moeilijk is het dan om cc in een sport te bouwen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-12-2016 om 10:25 PM zei CherokeePerformance:

Weet iemand of het stuur uitwisselbaar is met het stuur van andere Jeep modellen zonder daarbij de airbag en Cruisecontrol functies te verliezen?

Vraag dit anders eens bij cherokee4me (Deventer).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei DUC:

OK dank. Geen voor de hand liggende optie dus.
 

Het kan vast wel, de PCM van een sport en een limited zijn hetzelfde, de clockspring is wellicht anders, ook zal je een speed control servo moeten plaatsen. Alle andere signalen zijn volgensmij al op de PCM aanwezig. Je zou de FSM er eens op kunnen naslaan......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...