Spring naar bijdragen

trillende auto


Wijnand 3.8
 Share

Recommended Posts

Na gisteren voor het eerst lekker een middagje op de baan in Oss gereden te hebben reden wij voldaan naar huis. Op de snelweg begon de auto te trillen vanaf 90 a 100 km per uur. Hoe harder we reden hoe meer de trilling in het stuur maar ook in de auto. We zijn gestopt en hebben goed onder de auto gekeken maar niets afwijkends gezien. Ook onder de motorkap zag alles er normaal en droog uit. Dus besloten om rustig naar huis te rijden. Thuis de auto goed afgespoten en even de remmen droog gereden. Vandaag even getest of het trillen er nog is en even de 110 km per uur aangetikt. Weg trillingen. 

Nu mijn vraag: herkennen jullie dit na een dagje crossen? Wat zou het geweest kunnen zijn? Ja zand maar op welke plek?

Ben benieuwd naar jullie reacties. Ik ben technisch echt een leek en laat alles doen door de garage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Modder.... Helaas wil dit maar niet goed worden verdeeld op de velgen...  :whistle:
Vertellen ze dit niet bij hun training?? Is ongeveer punt 1 v/h onderhoud na offroad rijden.

Tip: Haal ook eens je wielen eraf.... en maak gelijk ook de remmen schoon.
Kan een hoop onnodige slijtage v/d remmen voorkomen.

PS mocht je veel op z'n 'buik' vast hebben gezeten, kijk ook even naar de hoeveel zand/bagger op de skidplate v/d tussenbak.
Mocht je tussenbak vast liggen in het zand geeft dit ook rare trillingen. Deze moet vrij kunnen bewegen, zit rechtstreeks aan de motor vast.

Succes en groet Roo  B) Je kan/mag binnenkort ook ff langs rijden... laat ik het ff zien.

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Wijnand 3.8:

Ik kom binnenkort langs. Er valt voor mij nog veel te leren.

Prima hoor. Geef ff een belletje vooraf.
PS mijn JK staat momenteel binnen ipv voor de deur. (softop zit er nog op...)

Lees net dat je alles bij de garage laat doen... Na een keertje offroad zal je toch zelf aan de slag moeten...
Schoon maken houden ze daar niet van, is mijn ervaring. Of het wordt wel erg prijzig...  B)

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...