Spring naar bijdragen

60 zone


keesg
 Share

Recommended Posts

Zijn er mensen die ervaring hebben met geflitst / gelaserd worden in een 60 km zone. Dit is nl mijn vrouw overkomen. Het is een dusdanige overtreding dat ik toch wel even moeite wil doen om er onderuit te komen.

De zone is niet waterdicht, op een km of 8 van het punt waar ze gelaserd is kun je de zone binnen komen zonder een 60 bord tegen te komen. De weg waar het gebeurt is wekt de suggestie dat er sneller gereden mag worden dan 60, aan het begin zijn er zelfs dubbele middenstrepen. Er is een vrijliggend fietspad waar de brommers en fietsers op moeten. Verder staan er diverse voorrangsborden (B1) langs de weg.  Nu wonen we in die zone dus zeggen dat je het niet weet gaat wat ver, maar toch.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik me goed herinner, moet er na iedere kruising een bord staan met de maximum snelheid, anders geldt de maximum snelheid uit de wegenverkeerswet weer. Met een beetje mazzel zou je hier dus onderuit kunnen komen. Aan de andere kant, vind ik zelf dat als je weet dat de maximum snelheid 60 is en je dan toch bewust dusdanig veel harder rijdt dat de boete echt pijnlijk wordt, je gewoon "een vent" *(m/v) moet zijn en op de blaren moet gaan zitten. 

 

Ik heb overigens geen juridische achtergrond, dus het kan zijn dat ik er echt compleet naast zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei John Renne:

Als ik me goed herinner, moet er na iedere kruising een bord staan met de maximum snelheid, anders geldt de maximum snelheid uit de wegenverkeerswet weer. Met een beetje mazzel zou je hier dus onderuit kunnen komen. Aan de andere kant, vind ik zelf dat als je weet dat de maximum snelheid 60 is en je dan toch bewust dusdanig veel harder rijdt dat de boete echt pijnlijk wordt, je gewoon "een vent" *(m/v) moet zijn en op de blaren moet gaan zitten. 

 

Ik heb overigens geen juridische achtergrond, dus het kan zijn dat ik er echt compleet naast zit. 

Het is een 60 zone, ze hebben een paar jaar geleden een bordje 60 zone geplaatst bij het verlaten van de bebouwde kom en daarmee heel het buitengebied tot 60 gebombardeerd. Als je daar 60 gaat rijden wordt je ook aan alle kanten voorbij gevlogen. Verder is die weg zodanig ingericht dat je der zonder riscico (behalve flitsen dan) ook 100 kunt rijden, een brede weg geen fietsers etc.Heb verder zo eens geïnformeerd links en rechts en het is voor veel mensen niet duidelijk wat daar de Vmax is.

Van de andere kant, die blaren daar heb je wel gelijk in. Maar ik baal der wel van dat je eigenlijk nergens meer 80 mag op een paar wegen na.In de gemeente waar ik woon daar is geen enkele weg waar je 80 mag alles is tot 60 zone gemaakt. En als je ergens zo'n 60zone bordje mist dan ben je verloren

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...