Spring naar bijdragen

High pinion dana 30 (4:10)


Roy Gorris
 Share

Recommended Posts

Voor mijn project Cheroykee ontkom ik er niet aan om iets aan de overbrenging te doen.

De achteras (Ford 8.8) ga ik voorzien van een nieuw R&P in de verhouding 4:10 en hopelijk een Eaton locker:whistle:

Maar wat is nu wijsheid omtrent de vooras, ik heb nu een low pignon as erin zitten. Is het verstandiger om deze te re-gearen naar 4:10 of is er nog aan originele 4:10 high pinion (zonder vacuum) te komen.

Ben benieuwd naar jullie mening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Siert, het zelf steken van een R&P schrikt mij niet zo af. wat bedoel je met mezelf goed inlezen?

Mijn eerste optie is om een Dana 30 HP 4:10 as te vinden, als dit niet lukt zal ik mijn huidige as moeten re-gearen naar 4:10. als ik hier dan toch mee bezig ben kan ik net zo goed een locker installeren. 

De daadwerkelijke ombouw zal na de zomer vakantie gaan plaatsvinden, nu ben ik bezig met info en onderdelen te verzamelen vandaar de vraag . 

Dus meedenken is zeker gewenst, ben opzoek naar ervaring en eventuele aanbieding (4:10 as) van mede forum ledenB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Front Axles 
Dana 30 high pinion - reverse cut - 27 spline, 1.16" diameter shafts, 7.13" ring gear - used 84-99 (some axles through 91 are vacuum disconnect, 92+ are non-disconnect, 89-95 with ABS have 5-297x u-joints, all 95+ have 5-297x u-joints, all others have 5-260x u-joints except 84 thru 86 they were CV type rather than open u-joints) 

Dana 30 low pinion - standard cut - 27 spline, 1.16" diameter shafts, 7.13" ring gear, 5-297x u-joints - used 00-01 

Hoeveel ervaring heb je met het installeren van Ring en Pinion en hoeveel van het gereedschap heb je al liggen. Het is niet een dingetje dat je even met een paar biertjes in een paar uur kan doen. De bouten moeten per correcte kracht terug gezet worden. 

En een zeer handige handleiding als reference: https://www.yukongear.com/downloads/manuals/yukon_general_installation_instructions.pdf

Jammer dat het wat duiten kost om een 4.10 op te sturen ze gaan hier voor $150 per stuk! 

 

bewerkt door DutchMud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Voorlopig heb ik een HP 3.73 as gekocht, deze past mooi bij de Ford 8.8 die ik heb liggen (ook 3.73 met LSD). Volgens diverse mensen moet dit voldoende zijn om met 33'ers te rijden. Mocht dit niet het geval zijn dan kan ik altijd nog een 4.10 R&P steken.

Qua gereedschap is het niet zo'n probleem, zelf heb ik wel het e.e.a. liggen en speciaal gereedschap wat ik nodig heb mag ik van mijn plaatselijke Jeep specialist lenen:D, deze helpt mij ook met tips and trics:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...