Roy Gorris Geplaatst December 14, 2016 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2016 Voor mijn project Cheroykee ontkom ik er niet aan om iets aan de overbrenging te doen. De achteras (Ford 8.8) ga ik voorzien van een nieuw R&P in de verhouding 4:10 en hopelijk een Eaton locker Maar wat is nu wijsheid omtrent de vooras, ik heb nu een low pignon as erin zitten. Is het verstandiger om deze te re-gearen naar 4:10 of is er nog aan originele 4:10 high pinion (zonder vacuum) te komen. Ben benieuwd naar jullie mening Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roy Gorris Geplaatst December 14, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2016 Ik lees trouwens dat er een gewone versie is en een reverse versie Welke zit er in een XJ uit 2001??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roy Gorris Geplaatst December 19, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2016 Ik lees trouwens dat er een gewone versie is en een reverse versie Welke zit er in een XJ uit 2001??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roy Gorris Geplaatst December 19, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2016 Heeft niemand hier ervaring mee of weet niemand een HP 4:10 a te liggen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst December 19, 2016 Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2016 Sorry, wil niet onaardig doen. Misschien is het handig als je je eerst goed inleest, je bent nogal wat van plan! Bv zelf een R en P steken is geen goed plan....komt nogal wat bij kijken. Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roy Gorris Geplaatst December 20, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2016 Siert, het zelf steken van een R&P schrikt mij niet zo af. wat bedoel je met mezelf goed inlezen? Mijn eerste optie is om een Dana 30 HP 4:10 as te vinden, als dit niet lukt zal ik mijn huidige as moeten re-gearen naar 4:10. als ik hier dan toch mee bezig ben kan ik net zo goed een locker installeren. De daadwerkelijke ombouw zal na de zomer vakantie gaan plaatsvinden, nu ben ik bezig met info en onderdelen te verzamelen vandaar de vraag . Dus meedenken is zeker gewenst, ben opzoek naar ervaring en eventuele aanbieding (4:10 as) van mede forum leden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchMud Geplaatst January 5, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2017 (bewerkt) Front Axles Dana 30 high pinion - reverse cut - 27 spline, 1.16" diameter shafts, 7.13" ring gear - used 84-99 (some axles through 91 are vacuum disconnect, 92+ are non-disconnect, 89-95 with ABS have 5-297x u-joints, all 95+ have 5-297x u-joints, all others have 5-260x u-joints except 84 thru 86 they were CV type rather than open u-joints) Dana 30 low pinion - standard cut - 27 spline, 1.16" diameter shafts, 7.13" ring gear, 5-297x u-joints - used 00-01 Hoeveel ervaring heb je met het installeren van Ring en Pinion en hoeveel van het gereedschap heb je al liggen. Het is niet een dingetje dat je even met een paar biertjes in een paar uur kan doen. De bouten moeten per correcte kracht terug gezet worden. En een zeer handige handleiding als reference: https://www.yukongear.com/downloads/manuals/yukon_general_installation_instructions.pdf Jammer dat het wat duiten kost om een 4.10 op te sturen ze gaan hier voor $150 per stuk! January 5, 2017 bewerkt door DutchMud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roy Gorris Geplaatst January 18, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2017 Voorlopig heb ik een HP 3.73 as gekocht, deze past mooi bij de Ford 8.8 die ik heb liggen (ook 3.73 met LSD). Volgens diverse mensen moet dit voldoende zijn om met 33'ers te rijden. Mocht dit niet het geval zijn dan kan ik altijd nog een 4.10 R&P steken. Qua gereedschap is het niet zo'n probleem, zelf heb ik wel het e.e.a. liggen en speciaal gereedschap wat ik nodig heb mag ik van mijn plaatselijke Jeep specialist lenen, deze helpt mij ook met tips and trics Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.