Jump to content
Sign in to follow this  
Roy Gorris

High pinion dana 30 (4:10)

Recommended Posts

Voor mijn project Cheroykee ontkom ik er niet aan om iets aan de overbrenging te doen.

De achteras (Ford 8.8) ga ik voorzien van een nieuw R&P in de verhouding 4:10 en hopelijk een Eaton locker:whistle:

Maar wat is nu wijsheid omtrent de vooras, ik heb nu een low pignon as erin zitten. Is het verstandiger om deze te re-gearen naar 4:10 of is er nog aan originele 4:10 high pinion (zonder vacuum) te komen.

Ben benieuwd naar jullie mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, wil niet onaardig doen. Misschien is het handig als je je eerst goed inleest, je bent nogal wat van plan! Bv zelf een R en P steken is geen goed plan....komt nogal wat bij kijken.

Succes, Siert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siert, het zelf steken van een R&P schrikt mij niet zo af. wat bedoel je met mezelf goed inlezen?

Mijn eerste optie is om een Dana 30 HP 4:10 as te vinden, als dit niet lukt zal ik mijn huidige as moeten re-gearen naar 4:10. als ik hier dan toch mee bezig ben kan ik net zo goed een locker installeren. 

De daadwerkelijke ombouw zal na de zomer vakantie gaan plaatsvinden, nu ben ik bezig met info en onderdelen te verzamelen vandaar de vraag . 

Dus meedenken is zeker gewenst, ben opzoek naar ervaring en eventuele aanbieding (4:10 as) van mede forum ledenB)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Front Axles 
Dana 30 high pinion - reverse cut - 27 spline, 1.16" diameter shafts, 7.13" ring gear - used 84-99 (some axles through 91 are vacuum disconnect, 92+ are non-disconnect, 89-95 with ABS have 5-297x u-joints, all 95+ have 5-297x u-joints, all others have 5-260x u-joints except 84 thru 86 they were CV type rather than open u-joints) 

Dana 30 low pinion - standard cut - 27 spline, 1.16" diameter shafts, 7.13" ring gear, 5-297x u-joints - used 00-01 

Hoeveel ervaring heb je met het installeren van Ring en Pinion en hoeveel van het gereedschap heb je al liggen. Het is niet een dingetje dat je even met een paar biertjes in een paar uur kan doen. De bouten moeten per correcte kracht terug gezet worden. 

En een zeer handige handleiding als reference: https://www.yukongear.com/downloads/manuals/yukon_general_installation_instructions.pdf

Jammer dat het wat duiten kost om een 4.10 op te sturen ze gaan hier voor $150 per stuk! 

 

Edited by DutchMud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig heb ik een HP 3.73 as gekocht, deze past mooi bij de Ford 8.8 die ik heb liggen (ook 3.73 met LSD). Volgens diverse mensen moet dit voldoende zijn om met 33'ers te rijden. Mocht dit niet het geval zijn dan kan ik altijd nog een 4.10 R&P steken.

Qua gereedschap is het niet zo'n probleem, zelf heb ik wel het e.e.a. liggen en speciaal gereedschap wat ik nodig heb mag ik van mijn plaatselijke Jeep specialist lenen:D, deze helpt mij ook met tips and trics:thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×