Spring naar bijdragen

abs achteras


keesg
 Share

Recommended Posts

Mijn oude achter as is voorzien van dikke abs ringen de "nieuwe" as heeft iets dunnere ringen. De oude as heeft ronde sensoren de nieuw as heeft vierkante sensoren. Probleem is dat de kabels van de sensoren doorgeknipt zijn heb daar dus niet veel aan. Zijn die ronde sensoren ook te gebruiken icm de smallere ringen.  Ik ben al begonnen met het overzetten op zich is dat niet zo'n klus. alleen een beetje jammer als het dadelijk niet met elkaar matcht..

Even uit nieuwsgierigheid. Hoe werkt de abs op de achteras van een XJ der gaat maar 1 remleiding naar achter. Daar wordt de leiding gesplitst naar links en rechts. Als een sensor een blokkerend wiel bemerkt dan kan er niet veel meer gebeuren dat links en rechts minder hard gaan remmen. Hij regelt dat niet per wiel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de achterasrevisie van mijn XJ 2001 trad de abs in werking bij bijna stilstand. Uiteindelijk kon Jeep Alkmaar via de OBD aansluiting de abs opnieuw instellen. Ik kreeg te horen dat ik blij mocht zijn dat zij deze oude apparatuur nog in bezit hadden. Jouw XJ is nog "ouder" maar je weet nooit

gr

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...