Spring naar bijdragen

Grand cherokee 2,7crd gaat moeilijk in parkeerstand


Recommended Posts

Hallo mijn naam is ger

Ik heb een probleem met de P ( parkeerstand) van mijn Jeep Grand cherokee 2,7crd  van 2004 . Als ik hem in de P wil zetten dan blokkeerd hij af en toe ,ik moet de pook dan een paar keer heen en weer halen dan krijg ik hem er wel weer in..  Wie weet wat het het probleem is en wat ik er aan kan doen..

Mvg. Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ger,

ik heb hetzelfde gehad met mijn TJ.

Als je de kop van de versnellingspook eraf haalt dan zit er in de buis een kunststof stangetje met allemaal kleine verdikkingen erop.

Deze schuift op en neer in de buis om de verschillende standen te ontgrendelen. Deze is waarschijnlijk bij jou gebroken.

Bij het naar beneden drukken schuiven de delen soms over elkaar heen waardoor een goede ontgrendeling niet tot stand komt.

Ik heb destijds een stukje van het stangetje afgehaald op de breuk en vervangen door een hout blokje ertussen die strak in de buis zit maar wel op en neer kon schuiven.

Zo kunnen de delen niet meer langs elkaar schuiven en werkt de ontgrendeling weer naar behoren.

Als deze te lang is dan kan je van D naar 2 en 1 schakelen zonder te ontgrendelen en dat is niet goed. Als deze te kort is kan je wel naar de R schakelen maar niet naar de P.

Het is dus cruciaal om het stangetje weer precies de oorspronkelijke lengte te maken. Een vervangend stangetje is geen optie. Deze wordt alleen geleverd als complete unit.

Bij mij werkt het al zo ca. 8 maanden perfect.

gr, Pieter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Pieter voor de informatie  , ik had dat al nagekeken maar volgens mij is er niets gebroken. Volgens mij heb ik een andere versnellingsbak. De automaat van een 2,7crd ( Mercedes) is elektronisch. Ik denk zelf dat er misschien een probleem met een printplaat is.

Mvg. Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Bedankt Pieter voor de informatie  , ik had dat al nagekeken maar volgens mij is er niets gebroken. Volgens mij heb ik een andere versnellingsbak. De automaat van een 2,7crd ( Mercedes) is elektronisch. Ik denk zelf dat er misschien een probleem met een printplaat is.

Mvg. Ger

Ik zou er graag nog even aan toe willen voegen. Als de motor koud is dan kan ik wel in de P schakelen maar als ik een stuk gereden heb en de motor warm is dan blokkeert de P en moet ik de pook 2 of 3 keer heen en weer halen om hem in de P te krijgen . Ik kan er maar niet achter komen wat het probleem is.      Wie weet wat het zou kunnen zijn. 

Mvg. Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slechte contacten in de schakelaar of in een connector. Als de spanning te laag is door een overgangsweerstand. Wat jij zegt gebeurd ook wel eens als de accu slecht is. Maar dan zou je het juist hebben bij een koude start en lage spanning van de accu.

Controleer de massa draad tussen body en motor ook even.

bewerkt door www.jeepie.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...