Spring naar bijdragen

zelf importeren vanuit de VS??


Roy Gorris
 Share

Recommended Posts

Voor mijn project Cheroykee wil ik ergens rond mei een flinke slag maken, nu ben ik aan het overwegen wat het voordeligste is om de onderdelen hier in NL te kopen of zelf te importereen uit de VS.

 

Ik wil onveranderde de volgende onderdelen aanschaffen:

- 4.5"liftkit

- R&P incl install kit en montage steunen Ford 8.8 achteras

- 5 Moab style velgen (Quadratec) 16"

- Steering upgrade

- en vast en zeker nog wat andere items:D

 

Heeft iemand hier ervaring mee over hoe ik dit het beste en voordeligste kan aanpakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf op de diverse Amerikaanse websites zoeken naar wat je wilt. En waar het evt. het goedkoopst is of dat men aanbiedingen heeft.

En dan via USA2YOU naar Nederland laten verzenden. Ik maak al een paar jaar gebruik van hun diensten en heb tot nu toe geen klagen. Ze zijn altijd bereid om met je mee te denken en advies te geven.

Hun diensten lopen uiteen van het stomweg doorsturen van bestellingen tot het op zoek gaan naar de beste deals.  Maar ik zou maar eens een kijkje nemen op hun website. Daar staat alles heel uitgebreid beschreven.

http://www.usa2you.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes, stuur even een mailtje naar Bianca van USA2NED: http://www.usa2ned.com/

Je bestelt alles in de US, en laat het afleveren bij de loods van Bianca. Er gaat ongeveer elke 2 weken een container deze kant op, informeer even naar de datums, zodat je er rekening mee kunt houden en kunt proberen om alles in 1 container deze kant op te krijgen. Ze houden niks vast in de loods namelijk. Zo'n 4 weken later staat het in Lelystad, kun je ze oppikken of laten opsturen. Prijzen vallen erg mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen tijd geïnformeerd voor mijn zone 3" lift kit (met AAL).

Op ebay us overal 250,- euro verzendkosten. nu bij Quadratec geïnformeerd en konden ze hem via de luchtpost verzenden voor 149,- dollar verzendkosten. Deze ga ik volgende week bestellen.

Je pakt je winst ook al om overal informatie aan te vragen.

Succes.

De hack n Tap ga ik denk ik ook al binnenkort bestellen, helaas levert Quadratec deze niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bestel ook bij Quadratec. Indien ik originele Mopar spullen nodig heb bij deze leverancier. http://www.tucsonmoparparts.com/ 

Ik laat ook beide bestellingen ook via USA2you per boot naar Nederland bezorgen. 

Ik moet veel zware dingen laten opsturen zoals Deuren, Raamstijl, 1 x dikke band, Elektrische treeplanken enz. 

Indien andere ook veel zware spullen willen kopen in de VS is het misschien een leuk idee om collectieve een zending vanuit het forum te doen. Op deze manier kun je de vrachtkosten drukken en misschien ook met wat extra korting "shoppen" bij Quadratec??

Ik wil wel binnen 10 dagen gaan bestellen. 

bewerkt door Peter1970
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Tim zegt is absoluut waar. Ik bestel al jaren artikelen voor mijn auto's in de USA. En ja, sommige bedrijven vragen de hoofdprijs voor verzenden. Maar mijn ervaring is dat door de concurrentie op transportmarkt verzendkosten echt lager zijn geworden. Een kwestie van offertes incl shipping opvragen bij verschillende aanbieders. Ik heb laatst een zware voorbumper gekocht. Verzendkosten waren nog geen 30 euro. En binnen 3 weken op de deurmat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei tsjoemusky:

Wat Tim zegt is absoluut waar. Ik bestel al jaren artikelen voor mijn auto's in de USA. En ja, sommige bedrijven vragen de hoofdprijs voor verzenden. Maar mijn ervaring is dat door de concurrentie op transportmarkt verzendkosten echt lager zijn geworden. Een kwestie van offertes incl shipping opvragen bij verschillende aanbieders. Ik heb laatst een zware voorbumper gekocht. Verzendkosten waren nog geen 30 euro. En binnen 3 weken op de deurmat.

Wie was je transporteur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van het voorjaar ook wat spullen via USA2YOU besteld, deze hebben de spullen voor mij (locaal) bij O'Reilly opgehaald en verzonden. Dit bleek voordeliger als alle anderen waar ik prijs opgevraagd had.

Als ik via Ebay bestel, kijk ik altijd of de aanbieders ook via het Ebay Global Shipping Program versturen. Dit is meest de goedkoopste manier. Zo had ik mijn verhogingskit voor maar $45 aan verzendkosten thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees niets over de invoerrechten , die zijn niet mals , kan ik je uit ervaring zeggen.

Jaren geleden ook diverse Jeep onderdelen uit de US of A laten komen, 2 weken later een naheffing in de bus.

Vorig jaar ook nog een bestelling uit de USA gehad , hierbij kon ik zelfs vooraf aan UPS de heffing betalen , en wel binnen 2 wkn of het spulletje werd retour gestuurd.

Reken op de BTW + 20 % invoerrechten.

Toen was de stelregel dat je het bedrag in dollars in euro's kwijt was, maar toen lag de koers wel wat anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook wel eens voordeliger Jeep onderdelen via Kolak (Nick) gekocht uit de USA. Hij heeft hele goede eigen performance sets maar kan ook goedkoper aan Mopar onderdelen verkrijgen naast de normalere verkrijgbare onderdelen. Hij zet de waarde van het verstuurde paketje ook wat lager zodat de import belasting iets gunstiger word. Je kan hem een offerte vragen op Kolak@aol.com (meestal antwoord binnen een dag), verder geen website. Naast Kolak ook een goede ervaring gehad met http://www.rockauto.com en uit Duitsland https://eshop.rbs-handel.de

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Bijna iedereen verstuurd internationaal. Ben bezig met een hack n tap SYE. 

Bv van ironrockoffroad en dirtboundoffroad. Wanneer je een account aan maakt kun je bij je bestelling kijken wat de verzendkosten zijn naar bv NL. Tevens een bestelling lopen bij quadratec. De verzendkosten zijn wel bijna allemaal luchtvracht. Zee vracht zal goedkoper zijn alleen duurt wat langer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...