Spring naar bijdragen

Montage van originele mist lampen hoe en wat


billy
 Share

Recommended Posts

Jawel... Ik heb gelijk originele mistlampen ingebouwd bij mijn Mopar offroad voorbumper.
Zijn standaard aansluitsets voor te krijgen via Mopar/Jeep. Kwam destijds bij B&S vandaan.
Al zijn deze op meerdere plaatsen te koop/bestellen, komen in principe allemaal uit de VS.
Bijlage is de handleiding ervan + foto uit 2011, zelfs nog zonder lier erin...

Ikzelf heb ook de sets gebruikt voor de Cruise controle en Hardtop aansluiting. Zaten ook op mijn VS import JK er niet standaard op.
Werkt prima allemaal, met duidelijke handleidingen.

Succes. (lees enkel niet elke dag op het forum....of redt het niet om te reageren)

110340_Mopar_Foglights_Wiring.pdf

2011-4 Front JK.png

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb op mijn aftermarket bumper ook mistlampen ingebouwd. Niet de originele maar aftermarket. In Spanje besteld voor 70 euro. Helder glas en originele aansluitpunten te gebruiken. Wat bedrading betreft, gewoon even nieuwe draadjes trekken en een schakelaartje plaatsen. Kost geen drol

IMG_4111.JPG

IMG_4141.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik het 'grote' voordeel v/h originele set (€170 destijds incl. lampen en verzenden), dat je geen extra schakelaar hoeft in te bouwen.
Die ruimte hou je dan weer over voor schakelaars van andere accessoires....
Zoals lockers, lier, offroad lampen, compressor ect. (ik moet er zelf eigenlijk nog meer ergens kwijt...) 

Plus je voldoend ook nog eens aan de wettelijke voorschriften hierin, al kan dit deel bij aftersales ook.
Ligt aan waar je de schakelaar en relais op aan sluit.

Succes.

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik had standaard geen mistlampen. Amerikaanse import Wrangler. Er ligt dan GEEN bedrading. Stop maar met zoeken.

Bumper loshalen is eenvoudig. De bumper zit vast met 8 moeren, 4 per kant op de chassis balken. Is het de originele kunsttof bumper die er af moet? Dan eerst goed inspuiten met WD 40, want de tapeinden die in de plastic bumper zitten gaan geheid meedraaien. En je keienvanger moet eerst los.

Voor het gemak, zie link naar filmpje met hoe je het moet doen.

 

bewerkt door tsjoemusky
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Roo4JK:

Zie de  bijlage in mijn 1e reactie. Is de handleiding van een origineel set.
Plus bij mijn foto zie je links ook geen mistlampen zitten.....  

Is dit set: http://www.quadratec.com/products/97047_1001.htm

Groet Roo.

Dit is wat ik zocht  dus wat ie niet heeft standaard zit er in bedrading dus niet in 🤔 dus wordt het een update inbouw en niet even over bouwen van m'n oude lampen 🤐

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan wel, maar...... niet via de originele lichtschakelaar of degene die er nu in zit... zover ik weet.
Of zit deze functie wel op je schakelaar? (zoals je weet, lampen aan en de schakelaar naar buiten 'trekken')
Je zou de mistlampen ook als offroad-lampen kunnen aansluiten. (zie bijlage in dit bericht)
Zou in ieder geval wel een relais en een zekering tussen zetten. 

Jeep® (iig in de VS) monteert enkel de draden die daadwerkelijk nodig zijn bij de bestelde accessoires.... helaas.
Ik had ook geen mislampen, hardtop, cruise controle. Heb deze ook zelf moeten aansluiten, via sets.
(ook geen elektrische ramen en centrale deurvergrendeling , maar die hoef ik ook niet)

Ikzelf heb trouwens 2 zekeringkasten gemonteerd onder de stuurkolom.
Voeding rechtstreeks vanaf de accu met een 75A zekering er tussen en dikke draden.
1x 6 zekeringen met permanente voeding en 1x 6 zekeringen via het contact en een relais.
Vanuit de zekeringkasten weer naar de accessoires evt. via een schakelaar er tussen.
(o.a. alarm, 27mc, Atlas4, lockers, compressor, offroad-lights en rear fog lights)

Succes.

M75754 Mopar offroad lights.pdf

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij was het niet mogelijk om het op de standaard gemonteerde schakelaar aan te sluiten, enkel via zo'n set.
Zit dan ook een andere originele schakelaar bij met de functie met mistlamp erin. (mijn JK is een VS import en mistlampen zijn daar niet verplicht) 

Persoonlijk weet ik niet of Europese JK standaard wel alle bedrading erin hebben zitten.... Vermoed eigenlijk ook niet.
Al is de bedrading in de VS net iets anders, zeker qua verlichting.
Zoals de richtingaanwijzer achter en het remlicht, is dezelfde lamp en het standaard ontbreken van mistlampen achter)

Succes en groet Roo  B)

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ze ook aansluiten zoals offroad lampen, enige nadeel is dat ze dan altijd aankunnen. Weet niet of dit APK waardig is.
Anders via een relais op de normale verlichting, zodat de lampen enkel aankunnen als die branden. (en de schakelaar op de relais)
Zo heb ik dit bij mijn de achter mistlamp ook zitten. VS import auto's hebben standaard geen mistlampen achter...

Succes en groet Roo  B)

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originele schakelaar zal via Canbus werken, dus ik vraag me af waar je dan de voedingsspanning oppakt voor de lampen. Ik vermoed dat je toch het beste een schone draad met relais en zekering kan trekken naar de lampen en dan schakeldraad door het schutbord trekken. Aan beide kanten van het schutbord zitten doorvoeren (moet je even doorprikken want ze zijn volgeschuimd). Voeding van het relais kan bijvoorbeeld oppakken van de dashboard verlichting in het midden, maar netter is om even een schone voeding te trekken (uiteraard ook met zekering zo dicht mogelijk bij de accu) zoals Roo het ook heeft gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt helemaal Nils.

Voordeel bij mij was dat degene die de JK had geïmporteerd die draad al had opgezocht bij het contact.
Dit omdat hij verplicht was om het achter mistlamp correct werkend te maken voor de keuring bij de RDW voor invoer in NL.
Weet niet of dit verplicht is bij de APK..... Daarom zei ik al je kunt ze ook als offroad-lampen aansluiten.
Zoals Nils wel weet zit bij mij alles achter zekeringen.... was ik ff vergeten te melden. (wel de zekeringkasten btw) Succes.  B)

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...