Spring naar bijdragen

elektrische fan of visco koppeling


Recommended Posts

Bij de 5.9 die een electrische fan heeft wordt gezegd dat een electrische fan geen motorvermogen kost (al moet de dynamo toch stroom leveren (?))

Wat mij het grootste voordeel lijkt is dat je een electrische fan kunt regelen. Dus helemaal uit bij koude motor en max. bij hete motor en dat allemaal onafhankelijk van het toerental van de motor.

Nadeel is dat die motoren nogal eens stuk gaan, zie ook de diverse topics hierover op dit forum (dan heb je dus helemaal geen koeling meer) en een ander nadeel lijkt mij dat het systeem veel complexer is met sensoren, relays, gekoppeld aan airco etc. i.p.v. een visco op de waterpomp met een fanblad.

bewerkt door Vette73
Typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zijn de voordelen om niet over te stappen van een elektrische fan naar een visco fan:

Op 24-8-2016 om 1:38 AM zei Masis:


Voordelen van de elektrische fan ten opzichte van de viscofan:
-Meer ruimte onder de kap
-Windtunnel is niet nodig (is bij de viscofan noodzakelijk, anders werkt hij niet goed!)
-Minder verbruik (lol :lol:)
-Vreet minder motorvermogen :thumbsup:
-Geen gedoe met de airco
-Alles zit er toch al in (relais, sensors etc). Fan motor vervangen en hij moet weer 250k km meekunnen. Ben je voor €85,- (ex verzending) klaar en alles gloednieuw.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...