Spring naar bijdragen

Wat veranderen bij 2,5" lift/ geen handleiding...


D-me
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Volgende vraagje, bij de aankoop van mijn jk diesel zat een rancho liftkit bij. Maar helaas zonder instructies.

Moet ik buiten de veren, schokdempers en stootrubbers nog iets vervangen?

Ik vermoed dat de remleiding lang genoeg zal zijn. Moet de stabilisatiestang verlengd worden?

De onderdelen die erbij waren komen van de jeep af... de vorige eigenaar wou hem "orgineel"

Er zijn twee dubbel geboorde kokers bij en twee dubbel geboorde verstevigde u profielen, waarvan ik niet weet waarvoor ze dienen.

Alvast bedankt

Greetz D-me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, heb ik uiteraard eerst gedaan. Maar de instructie stopt op pagina 7 en je komt enkel te weten je het montagepunt van de remleiding moet verlagen. Plus er is geen sprake van de extra tussenstukken die ik heb. Dus ik hoop daaruit af te leiden dat er geen verdere aanpassingen moeten gebeuren.

Dus ik hoop op een ervaringsdeskundige.

Toch bedankt voor de tip

bewerkt door D-me
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt wellicht een complete handleiding downloaden bij Quadratec.com
Haal ik vaak ook mijn handleidingen vandaan, vaak voor ik ze al aanschaf.
http://www.quadratec.com/products/16031_00XX_PG.htm

PS bij een diesel en een 2 of 4deurs.... is vaak allemaal net ff anders dan in de VS.
Moet er geen ring tussen de uitlaat, weet dat er iets anders was dan de benzine uitvoering qua uitlaat...
Ze hebben ook meerdere kit van 2,5" lift.. vroeger was niet elk kit geschikt voor diesels.
Moet je niet gewoon terug waar je hem gekocht hebt (incompleet) of beter nog, gewoon laten installeren? (door een vakman....)
Zou hem daarna sowieso laten uitlijnen, zeker als je het zelf doet. Maar dat ben ik..
Ikzelf ben zelf trouwens begonnen met een 4" inch sport kit van Rancho..... destijds.

Succes en groet Roo

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Gisteren op goed geluk de liftkit geplaatst. Ik heb ontdekt dat de vorige eigenaar enkel de shocks en veren had verwijderd, en de geboorde profielen waren tussenstukken voor de stabilisatie stang.

De verlengstukken voor de trackbar, bumpstops, etc had ie laten zitten... 😮 geen wonder dat hij kei hard reed en opzij trok bij een obstakel oprijden.

En het blijkt dus om een 4" lift te gaan heb ik tussen de documenten gevonden. Ipv 2,5 zoals mij verteld was...

Maar alles zit eronder en oogt geweldig!

Bedankt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Als het een korte JK is met een 4 inch lift, dan wel ff kijken naar je aandrijfassen. Hoek is niet ideaal dan bij 4". Ring tussen uitlaat hoeft bij Diesel niet (volgens mij alleen bij de nieuwere 3.6 benzine versie). Remleiding kunnen bij uitveren te strak komen. Meestal is verplaatsen van bevestigingsbeugels voldoende; de leidingen zelf zijn vrij lang.

Voor het mooie wil je de ook zorgen dat de trackbar achter weer horizontaal komt, hiervoor zijn relocatie beugels voor leverbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou er allemaal bij moeten zitten Nils. Ben het dus hierin een keer niet helemaal met je eens...
Plus Rancho zelf geeft aan dat dit set niet op diesels past. (iig de oudere sets) Ring is inderdaad voor nieuwere motoren van 3.6L.

Ik heb zelf zo'n set eronder zitten, bij een 2 deurs JK, geen problemen met de hoek v/d aandrijfassen (cardanassen) gehad. Reed verder ook prima.
Al heb ik ze nu wel aangepast tov het standaard 4" Rancho Sport pakket, maar hiermee toch +-3 jaar probleemloos mee gereden. (qua liftkit)
Tuurlijk is de hoek ervan niet perfect, maar de cardanassen hebben nooit problemen of extra slijtage vertoont.

Ook voor de remleidingen zouden er aanpassingen bij moeten zitten.
Bij mij liepen ze enkel wel tegen de schokdemper aan en heb deze toen laten aanpassen voor RVS na 1,5 jaar. (APK afkeur)

Voor de trackbars moet ook 2 sets bij zitten, Voor en achter komen deze op het chassis. Persoonlijk vind ik dit niet een ideale oplossing, op de as is beter. (mijn mening)
Ze moeten wel beide ook worden gelast op het chassis, wat wel een sterke oplossing is.

Lees nog niks over de pitman-arm, deze moet ook vervangen worden voor een 4" langere... anders komt deze ook te schuin te staan en gaat hij sturen bij in veren ect.

Bij de nieuwe sets hebben ze de remleiding- en de trackbar aanpassing anders opgelost. Wel een stuk beter dan bij mijn set (RS6507) die er in 4-2011 onder kwam.
En bij sommige sets ook ander draagarmen, één per kant. (meen de bovenste uit mijn hoofd)

Weet je inmiddels al welk set je precies hebt... Is het wel een set van Rancho? Of zijn het enkel de shocks van Rancho.

Lees net dat je de plaatjes onder de trackbar hebt geplaatst. Heb je bij de vooras ook langere stabilisatiestangetjes zitten, met disconnects ? (standaard in deze sets)
Want dan doe je dit dubbel op. Heb dit weleens bij een JK, met een 4" Rancho set, gemonteerd gezien.... De stang zelf moet horizontaal liggen, als hij vlak staat.
Zie foto hieronder. (foto is van mijn JK en gemaakt in 7-2011, zat er toen net 3mnd onder)

Succes  B)

Org. wielen & zonder wielen 001 XS.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jep setje met disconnects zit er nieuw in verpakking bij. Maar de vorige eigenaar had blijkbaar als tussenoplossing de orginele met de kokers er tussen.

Voor de rest zit alles erop en erbij zoals de verlengingbevestiging voor de trackbars, verlengbevestiging voor de remleiding, etc.

Enkel de dropped pitman arm zit er niet op. Dit zoek ik nog wel aaˋte passen.

Voor de rest rijdt hij aangenaam, zonder aanpassing van de assen.

Het was een orgineel pakket van rancho. Ik zal het typenummer van de gevonden factuur eens terug zoeken.

Greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...