rado Geplaatst November 30, 2016 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2016 (bewerkt) ik heb een tijdje geleden mijn bak laten flushen ivm matig schakelen, mn laat van 1 naar 2 schakelen (ron 2500-3000 toeren) bij koude motor en/of als de motor even in de neutraal heeft gestaan. flushen hielp niks. filter zelf vervangen waarbij ik een springveer vond. toch maar besloten een revisie uit te laten voeren. Dit uiteindelijk laten doen door automaatrevisie.nl En nu komt het, auto schakelt wel ok echter nog steeds het euvel van laat doorgschakelen. gebeld met automaatrevisie.nl die zei dat hij het niet problematisch vond en dacht dat het aan een klep kon liggen??? toch nog maar eens een zoektocht door het forum gedaan waarin ik een draadje vond over iemand met exact hetzelfde problem. Die had een vacuumlek verholpen waarna het problem opgelost was. Dat was een post uit 2010 dus ik weet niet of diegene nog actief is. Weet iemand over wat voor vacuumlek het ging? November 30, 2016 bewerkt door rado Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst November 30, 2016 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2016 Beide bakken verschillen enorm, jij hebt een electrisch gestuurde bak en een wagoneer heeft een bak waar geen electronica aan te pas komt. Vacuum hoef je het niet in te zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst November 30, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2016 thanks.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst November 30, 2016 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2016 Heb jij hem zelf uit en ingebouwd? Misschien de afstelling van de kickdown kabel? Wat zijn je ervaringen verder met dat bedrijf? Ik heb ze ook eens aan de lijn gehad, maar denk dat ik het binnenkort bij Martin (www.transm.nl) laat doen. Veel kennis en ervaring in huis, neemt het overdrive gedeelte mee en kan allerlei upgrades toepassen, met onderdelen van een SRT10 bijvoorbeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 30, 2016 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2016 Van die veer had je toch een foto gepost? Heeft het revisie bedrijf niet kunnen achterhalen waar deze vandaan kwam? In de FSM zit meest wel een lijstje met storingen en mogelijke oorzaken. Wel vreemd dat na revisie de klacht niet verholpen is..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jofer Geplaatst November 30, 2016 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2016 Aangezien jouw bak elektronisch aangestuurd word zou ik gaan zoeken in de elektronica. Kapotte senor of computer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst November 30, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2016 @Masis nee heb em in en uit laten bouwen. is wel een bekend revisiebedrijf. doen ook veel andere Amerikanen volgens mij. http://www.automatenrevisie.nl/4-a518 @Ab ja hij heeft de rest vd veer inderdaad gevonden. @jofer heb zelf ook aan de electronica gedacht. is het dan niet gek dat het maar 1 keer gebeurt namelijk de eerste keer van zijn 1 naar de 2. daarna schakelt ie goed. inderdaad vaag dat het na een complete revisie nog aanwezig is. vind het alleen zo'n gezeik om daar weer naartoe te rijden voor die ene keer schakelen. maar goed is wel vrij irritant dat dan weer wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jofer Geplaatst November 30, 2016 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2016 Ja het lijkt mij dat de elektronica ook de motor temperatuur bij houd. Brandstoftoevoer word geregeld dus misschien het schakelmoment ook wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jofer Geplaatst November 30, 2016 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2016 Heb je hier wat aan? http://dodgeforum.com/forum/2nd-gen-ram-tech/347642-yay-trans-shift-issue.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst December 1, 2016 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2016 Mijn 46REheb ik daar ook laten doen. Best wel tevreden van! Wat is er allemaal aangedaan? Is enkel de veer vervangen, of is alles uit elkaar geweest, inclusief de valve body? Zijn de sensors ook vervangen? Suc6, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst December 1, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2016 Ja alles zoals aangegeven op de site neem ik aan... 😏 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst December 2, 2016 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2016 Aangezien je hetzelfde probleem hebt als voor de revisie, verdenk ik iets dat niet is vervangen. controleer de kickdown kabel, zowel de afstelling, correct gemonteerd, als deze soepel beweegt, veer correct geplaatst, ... Geen foutcodes neem ik aan? Als je bij de eerste start "1 "selecteert, en net boven de 2000 toeren naar "2" gaat, doet ie het dan wel correct? Suc6, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 2, 2016 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2016 Akkoord met Geert. Dikke verdachte is de TV kabel, die wat rek krijgt na verloop van jaren. Mijn vorige WJ 4.0 kreeg dit ook van de ene dag op de andere. Niet problematisch, want van zodra hij één keer had van 1 naar 2 geschakeld deed ie het niet meer die dag... () Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst December 2, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2016 Dan zou het voor de eerste keer opschakelen geen verschil moeten maken toch? Bij een verkeerd afgestelde TV kabel zou die altijd laat schakelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 3, 2016 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2016 Citaat Dan zou het voor de eerste keer opschakelen geen verschil moeten maken toch? Bij een verkeerd afgestelde TV kabel zou die altijd laat schakelen. Daar heb je ook groot gelijk. Misschien is dit in combinatie met een sensor-uitlezing ergens, die bij koude bak de electronica wijs maakt dat ie wat later moet schakelen dan... Is soms nogal een zoekplaatje zo'n rare mankementen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst December 3, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2016 Speed sensors? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst December 3, 2016 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2016 (bewerkt) vervuilde stekker verbindingen kunnen allerlei storingen veroorzaken bij deze bakken. December 3, 2016 bewerkt door Ivo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurmic Geplaatst December 3, 2016 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2016 Ik zou aan een temp. sensor denken, want die van mij schakelt ook iets later na koude start, dan wanneer ie warm is. Maar eiegenlijk net niet storend. Dit is mij ook na het spoelen van de bak opgevallen, maar voor de rest schakelt en trekt ie prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst December 4, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2016 Volgens mij is het niet eens een kwestie van warm of koud want na 1 keer abnormaal schakelen van 1---2 schakelt ie normaal op. Blijft vreemd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurmic Geplaatst December 4, 2016 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2016 Ook na warme start? Dan hebben wij toch niet hetzelfde "probleem". Speling ergens op, wat zich eerste keer schakelen strak heeft getrokken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst December 4, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2016 Ik ga eens precies uitzoeken wanneer. Laat het weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 5, 2016 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2016 Citaat Volgens mij is het niet eens een kwestie van warm of koud want na 1 keer abnormaal schakelen van 1---2 schakelt ie normaal op. Blijft vreemd Identiek probleem dat ik met mijn vorige WJ ook had... heb er leren mee leven, was niet zo erg vond ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst December 5, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2016 ja dat zij de monteur ook die mijn bak heeft gereviseerd.... weet niet of ik het daar nou mee eens ben aangezien het mij aardig wat euro's heeft gekost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurmic Geplaatst December 5, 2016 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2016 Over kosten gesproken, mag ik vragen wat de revisie heeft gekost? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 6, 2016 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2016 Misschien moeten we met zijn allen een andere mentaliteit aannemen... meer zoals de Fransen bijvoorbeeld. Zolang het rijdt, niets van aantrekken... Ben ook lang perfectionist geweest, maar soms geraak je daar gefrustreerd van... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.