Spring naar bijdragen

laat schakelen 1 naar 2, the story continues


Recommended Posts

ik heb een tijdje geleden mijn bak laten flushen ivm matig schakelen, mn laat van 1 naar 2 schakelen (ron 2500-3000 toeren) bij koude motor en/of als de motor even in de neutraal heeft gestaan. flushen hielp niks. filter zelf vervangen waarbij ik een springveer vond. toch maar besloten een revisie uit te laten voeren. Dit uiteindelijk laten doen door automaatrevisie.nl

En nu komt het, auto schakelt wel ok echter nog steeds het euvel van laat doorgschakelen. gebeld met automaatrevisie.nl die zei dat hij het niet problematisch vond en dacht dat het aan een klep kon liggen???

toch nog maar eens een zoektocht door het forum gedaan waarin ik een draadje vond over iemand met exact hetzelfde problem. Die had een vacuumlek verholpen waarna het problem opgelost was. Dat was een post uit 2010 dus ik weet niet of diegene nog actief is. Weet iemand over wat voor vacuumlek het ging?

 

 

bewerkt door rado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb jij hem zelf uit en ingebouwd? Misschien de afstelling van de kickdown kabel?


Wat zijn je ervaringen verder met dat bedrijf? Ik heb ze ook eens aan de lijn gehad, maar denk dat ik het binnenkort bij Martin (www.transm.nl) laat doen. Veel kennis en ervaring in huis, neemt het overdrive gedeelte mee en kan allerlei upgrades toepassen, met onderdelen van een SRT10 bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Masis nee heb em in en uit laten bouwen. is wel een bekend revisiebedrijf. doen ook veel andere Amerikanen volgens mij.

http://www.automatenrevisie.nl/4-a518

@Ab ja hij heeft de rest vd veer inderdaad gevonden. 

@jofer heb zelf ook aan de electronica gedacht. is het dan niet gek dat het maar 1 keer gebeurt namelijk de eerste keer van zijn 1 naar de 2. daarna schakelt ie goed. 

inderdaad vaag dat het na een complete revisie nog aanwezig is. vind het alleen zo'n gezeik om daar weer naartoe te rijden voor die ene keer schakelen. maar goed is wel vrij irritant dat dan weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien je hetzelfde probleem hebt als voor de revisie, verdenk ik iets dat niet is vervangen.

controleer de kickdown kabel, zowel de afstelling, correct gemonteerd, als deze soepel beweegt, veer correct geplaatst, ...

Geen foutcodes neem ik aan?

Als je bij de eerste start "1 "selecteert, en net boven de 2000 toeren naar "2" gaat, doet ie het dan wel correct?

Suc6, 

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Dan zou het voor de eerste keer opschakelen geen verschil moeten maken toch? Bij een verkeerd afgestelde TV kabel zou die altijd laat schakelen. 

Daar heb je ook groot gelijk.

Misschien is dit in combinatie met een sensor-uitlezing ergens, die bij koude bak de electronica wijs maakt dat ie wat later moet schakelen dan...

Is soms nogal een zoekplaatje zo'n rare mankementen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...