Spring naar bijdragen

Jk diesel of jk benzine?


D-me
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Omdat ik het alweer over een andere boeg heb gegooid, gaat alle "rommel" buiten en ga ik me een jk aanschaffen.

Nu heb ik de kans om te kiezen voor hetzelfde budget, ongeveer.

Enerzijds een jeep jk uit 2008 2.8 diesel met 100 000km erop sport editie automaat.

Anderzijds een jk uit 2011 3.8i benzine met 140 000km maar rubicon editie. Ook automaat.

Graag had ik een beetje hulp bij de keuze tussen beide. Beide zijn standaard.

Meningen en ervaringen zijn zeker welkom.

 

Greetz D-me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring met de 3.8 is dat het maar een lui ding is, maar een V6 klinkt wel beter dan een L4 diesel.

3.8 staat ook bekend voor olieverbruik.

de 3.6 zou veel beter zijn, maar ik heb er nog niet mee gereden.

 

M'n huidige 2.8 (bj 2007) heeft voldoende koppel, maar ik mis wel wat vermogen. Maar deze kan aangepast worden naar zo'n 200pk. Wat wel beter zal zijn.

 

zowel de 2.8 als de 3.8 waren de rubicon versie, met 4.1 assen en de originele 32" banden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga je m zakelijk rijden? Wegenbelasting is voor een diesel skyhigh....... Alsdat niets uitmaakt voor je, dan zou ik ook kijken wat voor assen en overbrenging beiden hebben. Tenminste als je naar grotere wielen toe wil. Altijd makkelijk om er al wat sterkers onder te hebben.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn voorkeur is en blijft benzine, bij diesels komen toch net iets meer motor problemen voor. (naar mijn mening, gemiddeld bij leden v/d JCN)
2e hands ook minder waard, wegenbelasting bijna 2x zo hoog. En als je toch dichtbij werkt en niet zakelijk rijdt....

Mijn benzine (3.8L-2007) gebruikt nagenoeg geen olie. Hoor ik eigenlijk nooit iemand over en ik zie/spreek er toch maandelijks redelijk veel.
Wel idd een iets futloze motor in de lage toeren, maar merk je i/h terrein niks van. In de lage toeren schakelt hij dan ook eerder terug dan een diesel.
Dit is met name als je er bijv. een caravan aanhangt en rond de 80-90 rijdt. Boven de 19-2000 toeren rijdt hij het beste qua vermogen.
In terrein, enkel bij afdalen, is een benzine automaat iets minder met grotere banden. Heeft hierdoor eerder aanpassingen nodig om dit goed te doen. (non Rubicon modellen)
Verbruik bij mij is gemiddeld 1 op 7, zeker op de snelweg, en ik rij met 35inch (STT) offroad banden en 4" lift. Boven de 115km gaat verbruik wel iets omhoog.
Diesels (automaat iig) zijn hierin niet veel zuiniger dan de benzine versie, met dezelfde banden en geen diff. aanpassing.

Ik zou, als je de keuze nog ergens hebt, altijd voor een Rubicon benzine met een automaat gaan. Maar dit is mijn mening.
Zeker als je er ook terrein mee wilt gaan rijden... Scheelt weer extra aanpassingen in de toekomst.. (lockers, 4:1 tussenbak ipv 2.7:1 en sterkere Dana44 vooras)

Succes en groet Roo  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier kom ik al zeker een heel eind mee. Bedankt al!

Ik ga hem in belgie inschrijven als bedrijfsvoertuig dus maakt benzine of diesel niets uit in wegenbelasting. Louter het verbruik/vermogen voor mij.

Zaterdag een afspraak om naar een dieseltje te gaan kijken. (Hopen dat ie ook al niet weg is...)

Greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

denk eraan, een diesel met bouwjaar 2014, heeft warmloop problemen, Jeep beweert van niet maar ik weet uit ondervinding beter.... hier doet Jeep niks aan en je moet niet rekenen op enige hulp van jeep uit....

voor de rest vindt ik de crd met 200pk nen droom van een wagen... in terrein heb ik er geen ervaring mee, omdat we dat niet (meer) doen.... 

kwa verbruik zitten wij op een 10L / 100 km, en dit stads gebonden...

op de snelweg tegen een goeie 120 tot 130 km/h loopt hij op tot een goeie 13L/100km

met de caravan achter zijn poep brrr... 16L/100km... mor gevoelt ni dat er iets achter hangt... (bijwijze van spreken he)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een diesel uit 2013. Voorlopig is deze 'foutvrij'. Hopelijk blijft het zo, maar geen olieverbruik en loopt niet warm. Wordt wel niet als daily driver gebruik bij mij (er staan nog maar 25k€ kilometer op). Die van mij staat ook als lichte vracht ingeschreven (is ook zijn functie bij mij)

verbruik is gelijkaardig aan wat hierboven beschreven is (maar ik vermoed dat een 2007 nog een 177pk versie is ?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...