Spring naar bijdragen

Panhard stang


keesg
 Share

Recommended Posts

Tijdens mijn rit naar huis afgelopen zondag had ik het idee dat mijn stuur minder recht stond dan normaal. Wat blijkt, tijden de poetssessie zag ik dat de lippen waar de onderste draagarm aan vast zit krom waren, ik bedoel dan de lippen aan de as.(passagierszijde)  Dit verklaarde voor mijn gevoel de scheefstand van het stuur. Helemaal logisch is dat niet de as zou dan verplaatst moet zijn in zijdelingse richting. Na wat beter kijken lijkt het erop dat de panhard stang een bochtje extra heeft gekregen vlag bij de kogelkop (daar waar de stang aan de carrosserie zit) maw die is een fractie korter geworden.

Nu heb ik niet al te ruig gedaan in het terrein, maar is dit iets wat vaker voorkomt. Is het verder simpelweg vervangen van die stang en het recht buigen van die ophanglippen of moet ik nog met meer zaken rekening houden.

gr

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Heb gisteren met de rolmaat onder de auto gelegen. Voorlopige conclusie is dat dat vooras 1,5 cm naar rechts moet. Maw de panhard stang zou theoretisch 1,5 cm langer moeten worden. Weet iemand hoelang die stang is/moet zijn. Zou iemand genegen zijn eens te meten?

Van hart bout waarmee ie aan de vooras zit en het hart v h smeernippeltje op de kogelkop waar ie aan het chassis zit.

 

Bvd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inmiddels ben ik erachter dat de trackbar nog de standaard lengte heeft. Dit kan dus niet de plotselinge scheefstand v h stuur verklaren. Ben dus eens gaan kijken naar de sporing. Lijkt erop dat de voorwielen flink op uitspoor staan. Dit terwijl minimaal toespoor / cq 0 wenselijk is. Ik ga dus vanavond maar eens stellen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...