Spring naar bijdragen

achteras


keesg
 Share

Recommended Posts

De dynamo zit wel degelijk vast. De theorie. Ik heb toen ik thuis kwam de auto grondig schoongemaakt. Normaal rij ik altijd nog effe een rondje voordat ik hem binnen zet. Nu heb ik hem rechtstreeks binnengezet. Heb de dynamo open geschroefd. De stator was vreselijk geroest aan de binnenzijde, de rotor zat om die reden dus vast in de stator. Heb nog wel een poging gewaagd de stator op te schuren maar dat viel niet mee. De rotor bleef schaven. Verder waren de koolborstels ook een heel eind versleten en de collector was ook een heel eind op.

Ga dus maar een nieuwe dynamo der in zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dynamo zit erin tevens een nieuwe riem. Testrit gemaakt. Probleem achteras is nog niet opgelost. Weet even niet wat te doen. Heb de pinion lagers vervangen. Het draaide allemaal goed na het in elkaar zetten. Het lijkt toch iets met de tandwielen. Het geluid is er alleen maar als er koppel overgebracht wordt. Gas los geluid weg.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knoop doorgehakt, ga voor een "nieuwe" achteras. Eventje gebrainstormd met Jeeped, conclusie de tandwielen zijn naar de haaien. Heb geen zin in een dure reparatie van het diff. neem de gok van een gebruikte as.

De oude ligt er bijna onderuit, nog 4 moeren en een remleiding. Het is dat de remleiding nog geen zin had anders was ie er al onderuit geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...