Spring naar bijdragen

Startmotor brengt motor niet in beweging


Recommended Posts

Drie weken geleden heeft mijn diesel Grand Cherokee, bouwjaar 2003 zijn 225.000 km beurt gehad bij de garage, en sinds die tijd startte die soms pas na enkele keren, hierna liep de motor normaal. Enkele dagen geleden startte de wagen helemaal niet meer, terwijl de startmotor en opnieuw opgeladen accu goed functioneerden. Ik heb de wagen door de garage laten ophalen, en deze constateerde na enige tijd, dat in de vijfde cilinderruimte de vernevelingskop verstopt zou zijn. Deze ligt bij deze Mercedesmotor op een moeilijk bereikbare plek, waardoor toegang gemaakt moet worden vanuit een opening door het dashboard. Een zeer tijdrovende en dure klus, waarbij ik me afvraag of ik dat nog wel moet gaan laten doen. Kan een defect aan 1 vernevelingskop het opstarten van de motor al belemmeren? en had ik al niet eerder iets aan het motorgeluid moeten horen? Ik ben er niet zeker van, dat ik na de voorgestelde reparatie ook een goed werkende auto terugkrijg. Heeft iemand goede raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frans, of je de klus moet (laten) doen, weet ik niet. Hangt van de staat van de rest vd auto af. 

Maar ik kan me wel voorstellen dat "laten" doen veel meer kost, dan zelf doen. Verder maakt t ook nog veel uit of je een splinternieuwe injector bij Mercedes haalt, of een gereviseerde bij een goede revisie specialist. 

Als het al een kapotte of verstopte injector is. Heb ik eigenlijk niet zo vaak van gehoord bij deze motoren (wat is t, een OM612 of 647?) Ik heb jaren in een Mercedes met een soort gelijke motor gereden en nooit problemen met een kapotte of verstopte injector gehad. Wel dat de ring onder injector stuk was en daardoor lekte en daarna, dat de stekker op één injector stuk was en niet goed contact maakte. Dan is t feest ook meteen over. Dan start ie niet en als de verbinding wordt verbroken, terwijl de motor draait, slaat ie ook meteen af. 

Mijn advies zou dus zijn om het zelf uit te zoeken en aan te pakken. Scheelt een hoop geld en is geen ingewikkelde klus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor je reaktie. Het grote probleem is, dat je de injector er niet uit krijgt, omdat er maar enkele centimeter ruimte is erboven. Je komt dan meteen tegen het ijzerwerk onder het dashboard. Hierachter liggen weer allerlei kabels, dus de hele ruimte onder het dasboard moet eerst vrijgemaakt worden, en dan een opening uitzagen. Gisteren heb ik toch maar, na veel wikken en wegen, met het garagebedrijf afgesproken dat zij de klus gaan klaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...