Spring naar bijdragen

droomauto zonder kenteken


schneiders
 Share

Recommended Posts

Ik kreeg vandaag een wrangler aangeboden zonder kenteken.

Een YJ meer dan 10 jaar geleden helemaal opnieuw gebouwd hoog breed met alles nieuw softtop lightbar en een amc 360 met headers, 4 barrel.

compleet opnieuw gespoten en sindsdien niet meer uit de schuur geweest.

Staat al meer dan 10 jaar stil, bij een stallingsbedrijf.

De eigenaar van de stalling heeft de auto gekregen omdat hij nog meerdere jaren stallingsgeld tegoed heeft.

De (vorige) eigenaar is bij een echtscheiding de papieren kwijt geraakt en volgens de overlevering heeft zijn vrouw deze nooit terug gegeven.

Heb hem gemeld dat het om die reden om een sloper gaat, ik zou niet weten hoe die auto op kenteken te krijgen al helemaal niet met die 8 cilinder, of zie ik iets over het hoofd.

Het is eeuwig zonde want het is echt een leuk ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kan nog weleens een lastig verhaal worden, zonder de goedkeuring van de eigenaar (tenaamstellingscode etc) krijg jij de wagen nooit op een eerlijke manier op je naam. Waarschijnlijk zal het RDW je niet eens kunnen/mogen vertellen wat de gegevens zijn van het VIN nummer, omdat jij niet de eigenaar van het voertuig bent...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de vorige eigenaar was de papieren kwijt en heeft de wagen ivm kosten laten staan.

Misschien waren de stalling kosten te hoog maar normaal gesproken kun je gewoon nieuwe papieren aan vragen.

als je de gegevens van de eigenaar kunt achterhalen en dit dan ook daadwerkelijk de tennaamgestelde is van de wagen wordt het een stuk makkelijker.

tenzij de vrouw de wagen op naam heeft staan, dan heb je een probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals Marcoscj7 zegt, oude eigenaar kan een nieuw kenteken aanvragen, alleen ik vrees ook het ergste. Want dat je het kenteken kwijt bent maakt niet zoveel uit, maar de auto had de afgelopen 10 jaar of elk jaar geschorst moeten worden of elk jaar natuurlijk wel verzekerd en en APK gekeurd moeten worden. En als ik het zo tussen de regels door lees, is dat niet het geval. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In belgie heb ik dit ook voorgehad. Ik heb dan via de politie attest van verlies verkregen en via importeur nieuwe papieren kunnen aanvragen. Maar dit is natuurlijk een heel ander verhaal daar wij niet met een kenteken per auto zitten he.

Aan belg verkopen die het risico wil nemen 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook zijn, dat de oude eigenaar de papieren en platen heeft ingeleverd bij de rdw en dat de auto is afgevoerd van het register, bijvoorbeeld als gesloopt in eigen beheer.

Dan bestaat de auto dus niet meer bij de rdw, deze optie is aannemelijk, want dan zijn er daarna ook geen schorsingskosten meer aan de orde geweest.

Maandag toch maar even navragen bij de rdw.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...