D-me Geplaatst October 8, 2016 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2016 Hoi, Ik rij al geruime tijd gelukkig on en offroad met mijn wrangler yj 2.5 handgeschakeld. In terrein neem ik toch wel de moeilijkere routes, bv op evenementen de zwarte pistes etc. Tot hier toe reed ik de wrangler weekends en terreinen heb ik een dodge ram als daily driver. Deze wil ik beiden verkopen en 1 wagen kopen. Ik zou mij graag gaan richten op een recentere uitgebouwde wrangler 4.0 als gemengd gebruik daily en offroad. Nu rij ik zeer graag daily met een automaat maar de vraag is echter of de automaat wel even bruikbaar is in terrein? Wat zijn de mening/ervaringen? Greetz D-me Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 9, 2016 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2016 Een uitgebouwde en verbouwde auto als daily driver lijkt mij niks. Een serieus verbouwde auto rijft echt anders dan een daily. Automaat of schakel in het terrein is beide prima, net waar je zelf voor kiest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D-me Geplaatst October 9, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2016 Ja de opstelling zou quasi hetzelfde blijven. Ik heb nu ook een stevige lift. 33" winch, het enige verschil zouden nog de zwaardere motor en gesperde assen zijn. Ik rij nu ook rond zonder stabilistatiestang bvb... En als daily driver bedoel ik met 15min enkele rit 2maal daags. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst October 11, 2016 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2016 (bewerkt) Heb een aantal jaar rond gereden met een TJ 4.0 automaat. 285/75/16 MT's (33ers) met een 3 inch lift. Een automaat heeft zijn voordelen en nadelen. Ik vond een automaat erg fijn bij een heuvelklim of op een technisch parkour. Nadeel, door de constante druk van de automaat, dat tot stilstand komen langer duurt. De lage overbrenging was in sommige situaties sterker dan mijn remdruk. Verder gebruikte ik hem ook als DD, dit houdt wel in dat na elk offroad evenement het voertuig grondig schoongemaakt moet worden om snelle slijtage te voorkomen. October 11, 2016 bewerkt door Cannonball Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keesg Geplaatst October 12, 2016 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2016 en gaat ie een keer kapot tijdens een evenement dan kunde mee de fiets 45 minuten 2x daags. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D-me Geplaatst October 12, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2016 1 uur geleden zei keesg: en gaat ie een keer kapot tijdens een evenement dan kunde mee de fiets 45 minuten 2x daags. Haha dat klopt dan ook weer. Dat was mijn oorspronkelijke reden om het bij 2 voertuigen te houden. Maar statistisch gezien rij ik gemiddeld 10x per jaar stevig terrein en de rest allroad/road. Dus percentueel een kleine kans om brokken ge rijden niet? Het probleem vind ik een beetje dat ik beide wagens moet verzekeren, onderhouden, taks,... en daarom niet aan het deftige uitbouwen toekom. Daarom de gedachtengang om 1 wrangler ineens goed te doen waar dan weer de spaarcentjes in kunnen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.