Spring naar bijdragen

LuxSRT voorstelling


LuxSRT
 Share

Recommended Posts

Hallo,

ik wilde mij graag even voorstellen. Ik ben LuxSRT en zoals de naam al zegt, woon ik in Luxemburg, ben van Nederlandse origine en rij pas sinds 2 maanden een Jeep. Hiervoor heb ik als lease autos altijd een of ander Duits merk gereden zoals Mercedes ML, Audi Q7 etc en nu was het tijd om eens van de diesel af te stappen en naar een grote jongens motor te kijken. De keuze is toen gevallen op een Jeep Grand Cherokee SRT welke ik hier in Luxemburg als daily driver gebruik. Ik kom niet te vaak meer in Nederland maar het is me wel opgevallen dat de SRT in Nederland eigenlijk vele blikken op zich trekt, terwijl dat hier in Luxemburg een gangbaar model is. Het is natuurlijk een enorm mooie en luxe auto waarbij de motor natuurlijk in het middelpunt staat.

Verder hoop ik hier mijn steentje te kunnen bijdragen. Ik heb er nog 2 foto's bij gedaan van de overdracht die met een mobieltje zijn gemaakt. De auto is redelijk standaard. De spiegels en lijsten zijn verchroomd (dat hele zwarte paste mij niet) maar heb wel de bling bling velgen laten powdercoaten in een satijn zwart.

LuxSRT

 

voor.JPG

srt.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 hours ago, Ab said:

helaas in Nederland bijna is onbetaalbaar

Verbetering .. ook voor mij onbetaalbaar in NL ...

13 hours ago, Masis said:

Nee, die is voor mietjes. Hier zit een 6,4L in

Klopt .. 6.4 liter geweld met 468 pk ....

 

15 hours ago, jofer said:

Welkom en wat een brute machine :thumbsup:

dank je ...

 

21 hours ago, Ary said:

En met die benzineprijzen bij jullie is het ook nog te doen om in zo'n auto te rijden

dank je ... en inderdaad het gaat nog met de prijs hier .. eergisteren was nog een litertje Euro95 noch €1.10. sinds gisteren alweer €1.13 .. :cry:

Wat ik echter niet begrijp is volgende.. Hoe wordt de CO2 gemeten? Mijn auto schijnt 324gr uit te stoten (onbelangrijk hier aangezien ik maar €500 er jaar aan wegenbelasting betaal=het maximum). Nu heeft mijn vrouw een Mercedes GLA AMG. Een geblazen 2 liter. Deze heeft een uitstoot van 174gr. Echter heeft zij een verbruik van rond de 1:9 (11ltr/100km) en rij mijn SRT met 14ltr/100km ... Dan stoot ik toch veel minder uit? Wat loopt hier fout? (een logische denkfout?)

Intussen ook een wintersetje aangeschaft. Brock B32 5x127 10.5/20/45 in mat zwart met Pirelli Winter XL 295/45/20 V114

LuxSRT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier ennuhh mooie auto :wub:

Uhhh.... 11L/100km is toch lager verbruik dan 14L/100km:wacko: Dan klopt het toch dat die ster minder CO2 uitstoot dan jouw Jeep?

 

Over het verbruik van de Jeep maak ik altijd grapjes met mijn collega's die in die eco-autotjes rijden. 

Wanneer ze het over hun auto hebben die 1:20 loopt, dan zeggen ze die van mij verbruikt 5L/100km. Mijn antwoord is dan altijd dat het verbruik van mijn Jeep ook 1:5 is.

Eerst staan ze dan na te denken waar het fout gaat en daarna vragen ze zich serieus af of ik echt niet door heb dat dat niet hetzelfde is:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel ..

Ja het is duidelijk dat de CO2 lager is in de auto van mijn vrouw. Maar mijn auto schijnt dus dubbel zo veel uitstoot te hebben als haar auto (324 tov 174) terwijl ik maar zo'n 30% meer (14ltr tov 11ltr) verbruik heb .. dus mijn aantal grammetjes aan CO2 zouden ook veel lager moeten zijn. Foute redenatie?

LuxSRT

bewerkt door LuxSRT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minutes ago, LuxSRT said:

Dank je wel ..

Ja het is duidelijk dat de CO2 lager is in de auto van mijn vrouw. Maar mijn auto schijnt dus dubbel zo veel uitstoot te hebben als haar auto (324 tov 174) terwijl ik maar zo'n 30% meer (14ltr tov 11ltr) verbruik heb .. dus mijn aantal grammetjes aan CO2 zouden ook veel lager moeten zijn. Foute redenatie?

LuxSRT

Duitse techniek vs Amerikaanse techniek is niet echt te vergelijken.

Duitsers halen veel meer vermogen uit een kleine motor, hoe ze het doen en wat de verschillen zijn weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie net op autojunk.nl een acceleratie van dat brute ding. 

Overigens snap ik je vrouw wel, ze zit hoger en ziet dus veel meer en de auto voelt veiliger aan doordat hij beter accelereert, luistert dus beter. Mijn vrouw heeft dat ook, ze vindt mijn auto veel prettiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
On 10/7/2016 at 2:29 PM, jofer said:

Duitse techniek vs Amerikaanse techniek is niet echt te vergelijken.

Duitsers halen veel meer vermogen uit een kleine motor, hoe ze het doen en wat de verschillen zijn weet ik niet.

Ik geloof dat het grote verschil is dat US techniek gewoon puur is ... Die Duitsers halen niet geoorloofde trucjes uit .. Eerst VW met zijn sjoemlesoftware en nu weer Audi met een andere sjoemelsoftware (in een uiterst spaar programma gaan bij een test doordat er niet aan een stuur wordt gedraaid) en daardoor een "zuinige" auto gecertifieerd krijgen. Waarom gaan zij niet meer belasting betalen voor hun uitstoot die het meervoudige is van wat ze nu zogenaamd hebben/

 

On 11/3/2016 at 11:05 AM, Roo4JK said:

Welkom hier LuxSRT !!

Gave bak !! Mooi alles i/h zwart.
Jeep doet niet mee aan sjoemel-software.....

dank je .. nee inderdaad zie de reactie hierboven ... Gewoon mooie zuigmotoren ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 10/8/2016 at 7:24 PM, Ary said:

Zie net op autojunk.nl een acceleratie van dat brute ding. 

Overigens snap ik je vrouw wel, ze zit hoger en ziet dus veel meer en de auto voelt veiliger aan doordat hij beter accelereert, luistert dus beter. Mijn vrouw heeft dat ook, ze vindt mijn auto veel prettiger.

ik kan die helaas niet hier op het werk bekijken (firewall :( ) ... mijn vrouw is eerder een PK junkie net zoals ik .. dus heb de juiste vrouw getrouwd .. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat jij zoveel meer Co2 hebt met je wagen is normaal.Het heeft te maken met het rendement van een motor...als een Duitser die Hemi had gebouwd,had die standaard minstens 30%meer vermogen... BMW haalt uit een 3liter turnodiesel al standaard 380pk....een maat van me heeft het programma gewijzigd en andere turbo's en intercooler...het resultaat is 500pk en 1200nm koppel...de versnellingsbak is daar niet zo blij mee maar toch kan het...omdat die slimme ingenieurs het volle vermogen pas loslaten als de banden geen slip meer hebben...dus boven 200km/u...  Geweldige techniek...de wagen heeft al 400000km op de teller staan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 11/7/2016 at 6:36 PM, throttle happy said:

Dat jij zoveel meer Co2 hebt met je wagen is normaal.Het heeft te maken met het rendement van een motor...als een Duitser die Hemi had gebouwd,had die standaard minstens 30%meer vermogen...

Dat is wel duidelijk .. Ik had ook recent een Mercedes GT-S met een 4ltr motor en twinturbo, zelfde aantal PK (rond 470) als in de SRT maar met een kleinere (geblazen) motor. Dus ik weet wel wat de Duitse techneuten kunnen. Mij ging het erom dat er door een sjoemelsoftware in de Audi te zetten er zoveel extra aan uitstoot wordt gegenereerd, maar nog steeds niet deze auto's in de uitstoot bepaling en navenante belasting aangepast zijn. Ik heb er geen probleem mee mijn €600 aan belasting per jaar te betalen in Luxemburg voor mijn SRT, maar als ik zie dat er zovele malen extra uitstoot komt door Audi's dan zij eigenlijk op belast worden, dan vraag ik mij af wat de verantwoordelijke instituten daarvan denken

LuxSRT

Zijkant.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het kleinzielig dat de media zich focust op de uitstoot van wagens,deze zijn de laatste 20jaar veel zuiniger en zuiverder geworden...op 20jaar tijd is het vliegverkeer wel ver4voudigd! En daar word NOOIT iets over verteld...alleen dat je goedkoper met de vlieger naar Portugal of Roemenië vliegt dan dat je met de trein naar zee rijdt... als ik hier naar de hemel kijk op een heldere nacht zie ik zoveel lichtjes in de lucht bewegen dat je geen sterrenbeelden meer vind of een UFO zou herkennen.. van de ene kant Maastricht airport,dan de andere richting Bierset(Luik) en dan noch Aachen airport... Allemaal opstijgende en hun tanken-ledigende dalende vliegtuigen... Dan willen ze hier ook nog de elektriciteitscentrale gaan stoken met 'pellets' van uit Canada om zogezegd 'milieu'vriendelijk te zijn... Dus die SRT 6.4 of Audi /VW2.0tdi steld niets voor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...