Spring naar bijdragen

Bovi stelt zich voor


Bovi
 Share

Recommended Posts

Je hebt inderdaad aan één zijde rechtse draad en aan de andere zijde linkse draad. Veiligheid voor alles in het Nederlandse leger. :whistle:

De draadeinden (studs) zijn los te vervangen.

b3dab77ae53b099dd447d0ed824bd95e.jpg

Misschien is het wijs eerst eens een TH aan te schaffen -of te downloaden. -klik-  en je een beetje in te lezen. Heb je gelijk duidelijke tekeningen hoe de dingen in elkaar steken.

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de studs zijn besteld, ook een het laatste stukje uitlaat wat ontbrak.

Vandaag de achterkant kaal gemaakt de reservetank eraf inclusief houder en ook het reserve wiel inclusief houder verwijdert.

Lijkt direct al heel anders zo, ook moet ik nog aan de slag met de spiegels want dat is niet je van het.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo de eerste bestelde onderdelen zijn vandaag binnen gekomen en mie verrie heppie.

Heb nu de studs of bouten met rechtse draad en ook heb ik voor de ceekurietie nieuwe bougies besteld.

Ook miste het laatste deel van de uitlaat en die is er ook.2016-11-17 18.22.55.jpg

 

Uitlaat direct maar er aan geschroefd en hopelijk stinkt het nu iets minder tijdens het rijden, de kinderen hadden er last van......

Kan haast niet wachten om die studs te monteren maar kom er de eerste dagen helaas niet aan toe :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitlaat is gemonteerd en zaterdagmorgen zou ik met de Nekaf naar mijn werk rijden. Voor de zekerheid er vroeg uit aangezien ik mooi binnendoor wou rijden en niet via de snelweg. De dikke Jeep deed het mooi en al toerende ook de grootlichtschakelaar ontdekt en getest kwam ik bij een spoorwegovergang. Auto uit gerold en net dat ik voor de slagboom stil sta dacht ik nog; goh wat loopt het blok toch mooi. De trein denderde er voorbij en ik wil optrekken maar bleek dat de motor afgeslagen was. Dus de startknop in duwen maar alleen maar gezoem. Grnnnfff wat is dit nu, nogmaals een paar keer geprobeerd maar nee hoor alleen maar gezoen maar niet de motor aantrekken.

Sjit en zo sta ik smorgensvroeg midden voor de spoorlijn met een dikke Jeep die niet meer aan wil. Ook kwam ik er nu achter dat er dus geen alarmlichtschakelaar op zit.

Wel de motorkap open en geprobeerd wat op de startmotor te tikken, wat heen en weer duwen in de versnelling maar nee nada niks. Na een paar minuten toch nog even weer proberen en jawel het kwam in leven. Het handgas iets meer aangetrokken en mooi door getoerd naar mijn werk. De terug weg was er niets aan de hand, starten in 1 keer en niet afslaan. Hopelijk blijft het bij dit ene voorval....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die voetschakelaar om te starten blinken niet echt uit in betrouwbaarheid. Zeker als ze ouder worden niet.

Heb je deze al nagezien? Ik heb deze bij onze Nekaf eruit gehaald en vervangen door een normaal startrelais. Start knopje op het dashboard gemaakt en nooit meer problemen hiermee gehad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woensdagmiddag ben ik vol goede moed begonnen aan het omwisselen van de wielstuds. De moeren gingen er vanzelfsprekend makkelijk van af, velg eraf en toen moesten er 3 kleine kruiskop boutjes uitgedraaid worden. Nada problemo ging harstsikke soepeltjes en ook de trommel ging er daarna mooi vanaf.

2016-11-23 11.31.14.jpg

Toen de moeren weer op de studs gedraaid en un dikke hamer gepakt en tjakka,

2016-11-23 11.36.33.jpg

Ook dat ging mooi, hierna de nieuwe studs er in en die wat aangedraaid,

2016-11-23 11.40.00.jpg

Ook daar geen problemen mee en als een volleerd monteur heb ik de nieuwe velgen er op gezet, andere moeren er op gedraaid en met de kruissleutel vastgezet en toen...

2016-11-23 11.53.31.jpg

Tsja ze knapten zo af, iets wat je dus echt niet verwacht. Ook nog niet eens veel kracht er op gezet. Ik heb al contact gehad met de leverancier en die had al meer klachten gehad en er zijn dus verkeerde kwaliteit studs geleverd.

Gelukkig dat het nu al gebeurde en niet ergens onderweg.......De nieuwe komen pas over een paar weken binnen maar krijg eerst nog een paar oudere opgestuurd zodat ik toch voort kan, kijk dat is dan weer netjes service vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-11-2016 om 9:22 PM zei throttle happy:

Mijn allereerste Jeep was een M38a1😁.Het eerste wat ik veranderd heb .waren ook de banden: 31" Coopers op 8"velgen...tegenwoordig zou ik hoge,smalle wielen monteren a 7.50R16 of 235/85R16. Vervolgens de remmen upgraden naar schijfremmen vanvoor.en een overdrive op de versnellingsbak! Met der tijd een winch en later een sper in 1van de assen...😁

Een overdrive laten monteren, wat kost zo iets en wie doet dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vandaag even tijd gehad om de studs te vervangen en de wielen.

Man alle remmerij ziet er keurig netjes uit en ook wil alles netjes los.

Laat nu ook de velgen nog eens super mooi passen, ET waarde 0 geloof ik.

Nog even op zoek naar wat mooie grote modderbanden dan klopt de snelheid ook weer :thumbsup:

 

IMG_20161214_143102.jpg

IMG_20161214_143117.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Druk bezig om de voetschakelaar voor het starten te veranderen naar een drukschakelaar op ut dashbord maar, heeft wat meer voeten in de aarde dan dat we denken helaas. Ondertussen zijn we ook druk in de weer om de Porsche stoelen er in te plaatsen. Het zitcomfort is niet je van het ben ik achter en deze andere stoelen zouden wel eens iets beter kunnen zitten.......

IMG_20170222_170232.jpg

IMG_20170222_160925.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

De stoel links zit er in en oh wat heerlijk zitten nu!

Ook de richtingsschakelaar is nu een stuk beter te bedienen, er zat een verschrikkelijk irritant geluid als verklikker die heb ik er vandaag ook  maar uit gehaald.....

Komt nog een lampje voor in de plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

vandaag hebben we afscheid van de Nekaf genomen.

Is ingeruild op een VW Golf GTI Cabriolet.

Als er weer iets 4x4 komt wordt het un echte Jeep, wrangler of iets dergelijks. Dit was het net niet voor mij.

Wel leuk om mee te knutselen maar rijden.......

 

Allen veel plezier hiero verder en dank voor de hulp en reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...