Spring naar bijdragen

Bovi stelt zich voor


Bovi
 Share

Recommended Posts

Halloa

Mijn naam is Jan Boverhof en woon in het mooie Drenthe, ben 49 jaar en getrouwd en samen hebben we 2 kinderen van elks wat.

Onze droom is om een Jeep te gaan bezitten Wrangler of Renegade maakt ons niet zo heel veel uit. Ben nu nog in het bezit van een VW Buggy maar die wil ik verkopen of dus ruilen met een Jeep. De Buggy heb ik nu 6 jaar en heel veel aan veranderd en verbetert maar een Jeep heeft altijd al getrokken Heb zelf nog geen verstand van Jeep`s maar dat gaat hopelijk nog veranderen.

Ik ben op zoek naar een Jeep tot en met bouwjaar 1987 en dat vanwege de wegenbelasting, 6 of 8 cilinder het liefst een 8..... 

Wel mochten jullie meer willen weten van mij of een leuke Buggy willen ruilen met je Jeep dan verneem ik dat graag.

Hier nog een link naar de Buggy; http://link.marktplaats.nl/m1085926831

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jan!

Wranglers van 87 zul je niet veel vinden, zij kwamen dat jaar pas op de markt. Renegade was toen ook nog geen model, maar een uitvoering. Tot en met 86 werd de CJ geleverd.

 Misschien dat je eens contact kan opnemen met "Real Strangler" hier op het forum, hij doet behalve Jeeps ook iets met buggy's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ab

 

Dank je wel en ik noemde Wrangler en Renegade maar CJ7 of CJ5 zie ik ook wel eens voorbij komen geloof ik.

Heb un leuke op het oog en dat is deze; http://link.marktplaats.nl/m1084414733

Helaas wil hij de Buggy niet, wat ik dus helemaal niet snap......;)

De wens is een open Jeep en weinig belasting en hoeft niet de mooiste te zijn maar hij moet wel goed zijn. Geef er toch wel mijn eigen draai aan.

 

Even iets anders maar wel voor het welkom, ik had mij proberen te registreren met mijn mailadres van @outlook.com maar dat gaat niet hier. Dus heb ik het met mijn huismailadres gedaan maar dat is lastiger voor mij. Dus A. waarom kan dit mailadres niet en B. is die andere mail wel aangekomen? Zoniet dan weten jullie dat dit niet helemaal goed werkt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
20 uur geleden zei Bovi:

Hoi Roo

Dank voor je reactie en ja kan hem ook op technische forum plaatsen maar dan staat tie er 2x hier op ut forum

Is ook niet de bedoeling denk ik.

Succes met de laatste 2%...

En wellicht tot ziens ergens in het 'veld' of daar buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo dat gaat handig hiero, grote complimenten :thumbsup:

Plannen zijn er ruim voorradig, waarschijnlijk meer dan de portomonee aan kan.......

Ander stuur als eerst, dat vind ik niets zo.

Andere stoelen, we gaan geen wereldreis maken maar mag graag goed zitten.

Rolbeugel er in maken.

Side bars

Wielen veranderen, of anderen of breder maken en dan wegbanden er op.

Nou ja ik heb nog wel meer plannen maar dit is wat zo even opborrelt.

Goed weekend en volgende week zaterdag ga ik de Buggy omwisselen met deze. Buggy gaat mij ook nog wel wat sneu af maar ben reuze blij met deze uitdaging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaaf hoor en succes morgen bij de aanschaf.

Ken wel iemand met een deels omgebouwde Nekaf, maar volgens mij leest hij het forum niet.
Misschien is hij er zondag bij de JCN tour bij, al staat hij nog niet op de inschrijflijst...
(Zie wel een andere Jeeper staan die met een Nekaf/CJ5 komt..... ik weet niet precies wat hij heeft.) 

Foto is van de Nekaf (in actie) met een rolkooi, lier ect.

Succes en groet Roo B)

 

2016-5 JCN -DJC.jpg

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roo

Dank voor je reactie en mooie foto :thumbsup:

Ben zelf meer van de straatversie maar vindt dat off road wel mooi om te zien.

Velgen zijn ondertussen al aangeschaft maar, moet ze nog ophalen. Zodra ik ze thuis heb zal ik de foto`s plaatsen.

Moet nog wel gaan zien of ze er zo passen of dat er nog spacers gemonteerd moeten worden.

Ik denk dat slapen vannacht moeilijk wordt.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel vanmorgen om 7:00 vertrokken met de Buggy op de aanhangwagen 2016-11-12 09.24.01.jpg

In Blitterswijck de nieuwe aanwinst bewonderd en die weer opgeladen en meegenomen naar huis.2016-11-12 16.51.18.jpg

Onderweg ook nog een rolbeugel opgepikt die ik er op wil plaatsen.

Thuis aangekomen starten en even proef draaien met de kinderen en allemaal waren we reuze enthousiast. Alleen konden we de verlichting niet voor elkaar krijgen. Heel veel geprobeerd maar lukte eerst niet. De knipperlichten hebben we nu zo gemaakt dat ze altijd kunnen werken en na wat gezoek hiero kwamen we er achter hoe de unlock versie werkt op de schakelaar.........

Tsja ik moet nog veel leren, wil wel de bedrading anders gaan maken en misschien ook wal via zekering laten lopen. Als het goed gaat heb ik ook dit weekend de velgen die er onder komen en dat zal al heel anders gaan rijden denk ik. Het stuitert nu wel wat met die oude hobbel banden eronder, plezier is er niet minder om en zal hiero af en toe wat posten en misschien ook wel wat vragen stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn allereerste Jeep was een M38a1😁.Het eerste wat ik veranderd heb .waren ook de banden: 31" Coopers op 8"velgen...tegenwoordig zou ik hoge,smalle wielen monteren a 7.50R16 of 235/85R16. Vervolgens de remmen upgraden naar schijfremmen vanvoor.en een overdrive op de versnellingsbak! Met der tijd een winch en later een sper in 1van de assen...😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel dit is mijn eerste en heb de velgen vandaag er op proberen te plaatsen, ja en dan blijkt dat je dus niets af weet van Willys of Nekaf.

Ik de kruissleutel op het linkervoorwiel en losdraaien. Zo wat zit die vast dacht ik nog, nog iets meer kracht en vertrouwde het niet. Andere geprobeerd maar van het zelfde laken een pak.Toen een streepje op de bout gezet aangezien ik dacht dat deze meedraaide. Noop niet het geval misschien dat achter makkelijker gaat dacht ik. Daar ging 1 wel wat makkelijk en die ging weer zwaarder, ja en toen ging het lampje branden. Er zit dus gewoon verkeerde draad op Bovi.

Bouten los gedraaid en andere velg er op geplaatst en lijkt wel mooi zo met 235 breed voor.

2016-11-14 13.31.39.jpg

Alleen de bouten passen dus niet.

2016-11-14 13.45.56.jpg

Dat is dus normale draad.

Dusss moet eerst zien of ik zulke moeren uberhaupt kan scoren of de trommels gaan aanpassen, is dat wel gebruikelijk?

Dan ben ik wel in 1 keer van dat rare gedraai af toch?

Kunnen die 275 breed er mooi achterop geplaatst worden.

Is rechts wel gewone draad dan, meende dat ik zoiets las op een andere site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...