Spring naar bijdragen

Tsjoemusky stelt zich na 3 jaar opnieuw voor...


tsjoemusky
 Share

Recommended Posts

Goedenavond heren,

Ik heb me hier in 2013 voorgesteld met mijn toenmalige aankoop, een TJ uit 1999. Deze heb ik een half jaar gehad en toen weer verkocht. Na wat omzwervingen gisteren de knoop doorgehakt en een zwarte Wrangler Unlimited uit 2007 gekocht. Een 4 deurs omdat ik die zo ontzettend stoer vind. Liep er tegen aan bij een particulier die hem nieuw heeft gekocht in Amerika toen hij daar nog woonde en in 2009 mee heeft genomen naar Nederland. Nu wilde hij er vanaf voor een meer dan schappelijke prijs. Kon de verleiding niet weerstaan en heb snel toegeslagen. Er waren nogal wat kapers op de kust.....Gisteren gekeken en proefgereden, vandaag opgehaald. Ik heb een echte regelrechte 'steal' gedaan.

Het feest kan weer beginnen. De wagen is eigenlijk compleet standaard. Ik ga me de komende periode orienteren. Wil 'm natuurlijk omhoog hebben en een paar dikkere wielen er onder. En alles wat ik nog meer kan verzinnen om mijn hobby in leven te houden.

Zal vast regelmatig met vragen hier op het forum te vinden zijn.

groetjes!

Pim

jeep.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je nog geen lid van de Jeepclub Nederland bent, moet je dat maar snel worden. Tijdens de evenementen die zij organiseren kan je, desgewenst, onder begeleiding van een marshal het terrein in. Als je dat eens probeert weet je ook beter wat je met je auto witl, bijvoorbeeld welke banden, hoe hoog en andere zaken.

lid worden is vrij simpel en de kosten per jaar zijn lager dan de tank één keer helemaal vol gooien. Kijk eens op de site van de club, www.jeepclub.nl . Ik vind het een fantastische club met ontzettend aardige leden.

 

wellicht tot het volgend evenment.

 

Natale

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Welkom hier Pim !!

Mooie strakke JKU (en nog lekker standaard). Ga je vast veel plezier aan beleven.
Mijn advies qua verhogen is, ga niet te snel iets kopen/aanpassen.
Zal eerst bedenken/bekijken hoever je wilt gaan met verbouwen, voordat je later weer onderdelen moet aanschaffen die je zelf al had vervangen.
Je kunt standaard ook al goed uit de voeten in het terrein of tijdens (offroad) tour tochten.
Plus kan je Jeep 'meegroeien' met je offroad ervaring, mits je deze nog niet hebt. JKU is toch weer anders als een TJ.

Beetje offtopic, maar meld het je toch alvast maar:
Mocht je terrein willen gaan rijden, kan ik wel direct "Tube Seals" aanbevelen. Dit is voor in je (vermoedelijke DANA 30) vooras.
Dit voorkomt dat er zand/bagger in je diff. komt, wat weer heel slecht is voor je tandwielen ect. Spreek uit ervaring.... helaas.
Kosten vanaf +-€90 excl. montage. 2-3 uur werk, beetje afhankelijk hoe vuil de binnenzijde van de as al is.
Bijv. deze van Alloy: http://www.alloyusa.com/axle-tube-seals/alloy-usa-11106.html Ook 'gewoon' in NL verkrijgbaar.

Ikzelf heb ook een JK "X" versie, maar dan de 2 deurs uitvoering. De "X" werd destijds niet verkocht in Europa. Mijne komt ook uit de VS.
Deze zijn op sommige punten net iets anders dan de Europese modellen: Sport, Sahara of Rubicon JK(U).

Zo te lezen, kan ik nu zeggen: Tot ziens in het 'veld'. Ikzelf rij voornamelijk offroad tijdens JCN evenementen. (net als Natale o.a.)
Wellicht kan ik je nog tips geven voordat je hem gaat verhogen... (ben ook bij Offroad Budel aanwezig btw) 

Groet Roo  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je uitgebreide welkomstwoord Roo :-)

En dan voor je tips. Ik heb de afgelopen 2 a 3 weken al enorm veel gelezen op vooral de Amerikaanse fora. Het liefst zou ik gelijk een verhogingsset bestellen, maar heb dat steeds uitgesteld. Ik wil inderdaad echt goed geinformeerd zijn voordat ik als een blinde spullen ga kopen.

Zoals het er nu naar uitziet ga ik voor een 2.5 inch kwaliteitsverhoging. Ik had liever hoger gegaan. maar de extra investeringen die dat met zich meebrengt om de zake heel te houden weerhouden mij.

Ook ik ga naar Budel op zaterdag. Wellicht spreken we elkaar daar :-)

groet,

Pim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

In ieder geval nu nog geen problemen mee. Temperatuurmeter geeft exact hetzelfde aan. Maar ik vind het optisch toch niet naar mijn zin dus ze gaan in de verkoop. Deze grote lampen horen op de bumper geplaatst te worden naar mijn mening, en daar heb ik de ruimte niet voor. Dus wordt vervangen door iets kleiners. Weer ronde, een led barretje of kleine vierkante led lampen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei tsjoemusky:

In ieder geval nu nog geen problemen mee. Temperatuurmeter geeft exact hetzelfde aan. Maar ik vind het optisch toch niet naar mijn zin dus ze gaan in de verkoop. Deze grote lampen horen op de bumper geplaatst te worden naar mijn mening, en daar heb ik de ruimte niet voor. Dus wordt vervangen door iets kleiners. Weer ronde, een led barretje of kleine vierkante led lampen.

Mooie smalle bumper trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...