Spring naar bijdragen

Koppeling airco compressor


Recommended Posts

De koppeling van de aircocompressor is kapot, waarschijnlijk door kapotte lagers. De auto wordt gerepatrieerd vanuit ItaIië en  dan pas kunnen we goed kijken wat er aan de hand is. De airco deed in ieder geval helemaal niets meer. Ik hoor tegenstrijdige verhalen over de compressor. De dealer Italië zei dat het onderdeel niet meer leverbaar is, de locale garage en mijn eigen garage zeggen dat de koppeling en de compressor samen een onderdeel zijn en op internet zie ik dat de koppeling ook los is te verkrijgen. In het laatste geval scheelt dat denk ik nogal in de kosten. Het gaat om een 3.7L uit 2004. Ik ben benieuwd of iemand hier opheldering over kan geven. Alvast bedankt

Pieter

image.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de koppeling die op de foto is te zien. is een geperste koppeling en die kun je niet zo maar even bij de plaatselijke bouw markt halen.

ik denk dat je op zoek moet gaan naar een slange boer zoals pirtek hier nl. als terug bent in nl hier in nl ben je goed koper uit dan als

je hem daar laat maken.

dus als de jeep thuis is beide einde los maken en naar pirtek gaan daar wordj je goed geholpen en je bent goed koper uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

De airco werd niet echt koud meer.

Ik ben toen naar Wensink gegaan en gevraagd om een onderhoudsbeurt voor de airco.

Ze hebben hem leeggehaald en gevuld. Hij kwam niet op de juiste waarde/druk(?)

Weer leeggehaald en opnieuw gevuld, waarde/inhoud hoger gevuld

Kwam wederom niet op de juiste druk

Voor de 2e keer compressor doorgemeten. De 1e keer was hij goed.

Na al het geklooi 2e maal gemeten en toen kwam de chef werkplaats erbij en deze zei 'compressor kapot'

'Even kijken wat deze nieuw kost

'' Ik heb een aanbieding voor u....voor € 1700,- zetten we er een nieuwe in'

Koppel maar af heb ik gezegd.

Even daarvoor had ik ook al een akkefietje met het rubber van de aandrijfas.

Hebben ze eerst gemaakt. Kort daarna weer kapot. Toen moest er maar een nieuwe as in.......ik geloof € 750,-

Deze was na ongeveer 3 jaar weer kapot. Nu heb ik een reparatiesetje erop laten zetten voor €70,-. Nog steeds goed.

En bij Wensink kom ik al een tijdje niet meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor €1700 heb je meer dan een hele nieuwe airco in een 2004 GC (even de prijzen van RockAuto erbij gezocht):

  • Compressor €148,84
  • Condenser €142,52
  • Drier €25,10
  • Hose1 €32,33
  • Hose2 €43,16
  • Verzendkosten €112.88
  • BTW €106.01 (over onderdelen + verzendkosten)
  • Vulling €100
  • Arbeid €500 (gokje)

Totaal €1210.84

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

^^ en ook dat is nog heel erg duur. Ik had hetzelfde probleem, heb er een compleet nieuwe compressor in laten zetten en was inclusief vullen, montage etc 495 euro kwijt. 

Bij LPG Spijkenisse. Is nu inmiddels een jaar geleden en tot op heden geen problemen mee gehad.

bewerkt door cherokee'94
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...