Spring naar bijdragen

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ondertussen een stuk wijzer geworden over deze WK van 2010 met kenteken 63-NSG-8.

Autobedrijf Synyco is uiterst positief in de advertentie over hoe de auto is onderhouden.

Na een proefrit constateerde ik dat er geen onderhoud boekje in de auto aanwezig was.

Enkel enige rekeningen van een garage maar die begonnen pas bij 80.000 km.

Synyco vertelde mij dat dit tegenwoordig in de computer wordt bijgehouden.

Maar nadat ik vroeg de documenten (print-out) te overleggen van het onderhoud verleden werd het lage tijd stil.

Na lage tijd aandringen werd mij verteld dat men geen onderhoud gegevens heeft van de eerste 80K km.

Even later werd mij ook verteld dat de auto bij een garage is geweest, die verzekerd dat de auto in goede staat verkeerd, maar er nog wel enig achterstallig onderhoud is.

Een checklist van wat er exact is gecontroleerd is niet aan mij getoond.

Dus als er iemand is geïnteresseerd is in deze auto, let op de volgende punten:

# Goede staat van onderhoud, zoals vermeld in de advertentie, kan niet worden aangetoond.

# Vergeleken met de ANWB-BOVAG waarde bepaler is deze auto te duur. (Koerslijst gaat uit van volledig onderhouden auto)

# Achterstallig onderhoud (Dit vertelde Synyco mij): Onderhoud service, interieur filter, nieuwe rem vloeistof, banden vervangen.

# De rekeningen van onderhoud die bij de auto zitten laten zien dat:

     1) De auto niet dealer onderhouden is (Advertentie)

     2) Er verkeerde olie is gebruikt in de motor (1x 10W50 en 1x 5W40 ipv 5W30)

    3) Er verkeerde olie is gebruikt in de Automaat bak (ATF ipv ATF+4)

    4) Er in korte tijd, binnen 2000 km,  2x automaat bak olie en filter is gewisseld. Duid dit op een probleem?

 

Verder moet ik zeggen dat het een prachtige auto is en bij de proefrit goed reed.

Ik kon het met de verkoper niet eens worden over de prijs omdat ik meer korting vroeg door bovenstaande punten.

Als de auto alle correcte onderhoud zou hebben gehad, zou hij de vraagprijs waard zijn.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Hallo,

 

Zie je bericht nu pas, alhoewel ik al lang lid ben van dit forum, maar kom hier niet zo vaak. Ik heb deze Jeep in november 2016 gekocht. Was ook al een tijdje op zoek naar...

Historie was inderdaad niet echt duidelijk maar dat heeft mij niet weerhouden. De auto is heel mooi en was verder in prima staat.

Had na aankoop vrij snel een probleem met de dieselpomp. Auto is toen met toestemming van Auto Synyco naar mijn eigen Jeep dealer gegaan voor reparatie (vervanging pomp). Ik heb de auto toen gelijk helemaal laten nakijken door mijn dealer en daar zijn nog enkele reparaties geconstateerd. Alle reparaties zijn ondertussen uitgevoerd door mijn Jeep dealer en zijn allemaal vergoed conform de garantie-afspraken. Ik had de GC gekocht met 6 maanden Autotrust garantie en Auto Synyco heeft daarbovenop tot 100% garantie afgegeven. Deze garantieafspraken zijn uitermate correct nagekomen. Ik ben zeer tevreden over Auto Synyco.

Ben ondertussen bijna 6 maanden en ruim 10.000 km verder en heb pas de grote onderhoudsbeurt bij de dealer laten uitvoeren. Auto is 100% in orde en rijdt perfect.

Ik ben nog steeds heel blij met deze fantastisch rijdende en betrouwbare Jeep.

 

Groetjes,

 

Peter

bewerkt door Peter5.9LX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Peter,

Wat grappig dat er nog wordt gereageerd op dit bericht!

Ik heb toen Synyco het vuur aan de schenen gelegd en geprobeerd deze auto voor 18K te kopen zonder garantie, zo meenemen.

Als ze mij toen een tegenbod hadden gedaan van onder de 20K had ik het ook gedaan.

Ik vond dat wel een gepaste prijs voor een auto die aangeboden werd als zijnde "Volledige onderhoud history bekend" en "Dealer Onderhouden" maar waar totaal geen history van was. Ja, een paar vage onvolledige rekeningen...

Maar idd, het is een heel mooie auto en ik denk dat met deze vergoeding van Synyco je er heel goed aan hebt gedaan om hem te kopen met garantie. Ik ben wat dat betreft heel erg wantrouwend naar autohandelaren en garages.

Natuurlijk ben ik wel benieuwd wat je uiteindelijk voor deze auto hebt betaald?? Maar snap ook als je dat liever prive wilt houden.

Veel plezier met je mooie GC. Enne... laat even weten als je hem ooit wilt verkopen!!

bewerkt door CherokeePerformance
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...