Freds Jeep Geplaatst August 22, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2016 Hallo, Ik heb een goede 97er 5.2. Nu kan ik er een 5.9 bij kopen maar met een kapotte automaat. Voor de rest zou deze auto volgens verkoper goed moeten zijn Ik zou dan 1 van de ZJs als basis kunnen nemen en de andere als donor. Net welke de interessantste is. De vraag is dan ook wat wel en wat niet over en weer uitwisselbaar is. Past een 5.9 blok achter de transmissie van een 5.2 Of past mijn 5.2 transmissie in de 5.9 auto? En zijn de aandrijfassen bijvoorbeeld uitwisselbaar? Het gaat mij dus om de essentiële aandrijfdelen en motor. Wie kan daar een kundig antwoord op geven? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst August 22, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2016 Die verhoogde Niner met oranje motorkap? De 5,2 automaat past zo achter de 5,9, maar deze zal niet lang heel blijven. De 46re die achter de 5,9 hoort is een stuk sterker. Als je het goed wilt doen moet je deze laten reviseren. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freds Jeep Geplaatst August 22, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2016 (bewerkt) 10 minuten geleden zei Masis: August 22, 2016 bewerkt door Freds Jeep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freds Jeep Geplaatst August 22, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2016 jep, die met oranje kap. Is van een bekende van me. Maar jij denkt dat de 5.2 automaat niet lang heel zal blijven icm een 5.9 motor. Dat is jammer, maar wel goed om vooraf te weten. Dank voor je bijdrage Masis ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freds Jeep Geplaatst August 24, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2016 Iemand anders zei me dat dat stuk gaan van een 5.2 automaat achter een 5.9 motor niet perse hoeft te gebeuren bij een normaal verstandig gebruik. Hoe kijk jij daar tegenaan Masis? Ik ben namelijk niet een echte terreinrijder en ook geen hardrijder. Hij komt hooguit in de vakanties een keer op onverharde wegen in de bergen en verder gewoon op de weg ca. 5 a 6k per jaar. Ik heb m erbij en meer voor de looks en de beleving. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst August 24, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2016 Sja, het kan even goed gaan natuurlijk. Maar het is een (flinke) downgrade, zo'n overstap naar een 5,2 automaat. De 46RE bakken van de 5,9 gaan al stuk achter de 5,9, dus laat staan een 5,2 bak. Ik neem aan dat die 5,2 bak ook geen 50.000km meer heeft gereden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jofer Geplaatst August 24, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2016 (bewerkt) Hij hoeft natuurlijk niet perse stuk te gaan maar jeep heeft achter de 5.9 een extra sterke versnellingsbak geplaatst en dat hebben ze niet voor niks gedaan denk ik. Zeker op vakantie als je naar de bergen gaat krijgt de versnellingsbak meer te lijden dan normaal. Ik heb een temperatuurmeter op mijn versnellingsbak en hij werd behoorlijk warm in de pyreneeën, als je dan ook nog een zwakkere versnellingsbak heb en eventueel nog een aanhanger/caravan dan is de kans groter dat hij kapot gaat. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij ook kapot gaat maar het zou lullig zijn als dat precies in je vakantie gebeurd. August 24, 2016 bewerkt door jofer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.