Spring naar bijdragen

uitwisselbaarheid 5.2 en 5.9 of andersom


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een goede 97er 5.2.
Nu kan ik er een 5.9 bij kopen maar met een kapotte automaat. Voor de rest zou deze auto volgens verkoper goed moeten zijn
Ik zou dan 1 van de ZJs als basis kunnen nemen en de andere als donor. Net welke de interessantste is.
De vraag is dan ook wat wel en wat niet over en weer uitwisselbaar is.
Past een 5.9 blok achter de transmissie van een 5.2
Of past mijn 5.2 transmissie in de 5.9 auto?
En zijn de aandrijfassen bijvoorbeeld uitwisselbaar?
Het gaat mij dus om de essentiële aandrijfdelen en motor.
Wie kan daar een kundig antwoord op geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand anders zei me dat dat stuk gaan van een 5.2 automaat achter een 5.9 motor niet perse hoeft te gebeuren bij een normaal verstandig gebruik.
Hoe kijk jij daar tegenaan Masis?
Ik ben namelijk niet een echte terreinrijder en ook geen hardrijder.
Hij komt hooguit in de vakanties een keer op onverharde wegen in de bergen en verder gewoon op de weg ca. 5 a 6k per jaar.
Ik heb m erbij en meer voor de looks en de beleving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sja, het kan even goed gaan natuurlijk. Maar het is een (flinke) downgrade, zo'n overstap naar een 5,2 automaat. De 46RE bakken van de 5,9 gaan al stuk achter de 5,9, dus laat staan een 5,2 bak. Ik neem aan dat die 5,2 bak ook geen 50.000km meer heeft gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij hoeft natuurlijk niet perse stuk te gaan maar jeep heeft achter de 5.9 een extra sterke versnellingsbak geplaatst en dat hebben ze niet voor niks gedaan denk ik.

Zeker op vakantie als je naar de bergen gaat krijgt de versnellingsbak meer te lijden dan normaal.

Ik heb een temperatuurmeter op mijn versnellingsbak en hij werd behoorlijk warm in de pyreneeën, als je dan ook nog een zwakkere versnellingsbak heb en eventueel nog een aanhanger/caravan dan is de kans groter dat hij kapot gaat.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij ook kapot gaat maar het zou lullig zijn als dat precies in je vakantie gebeurd.

bewerkt door jofer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...