Spring naar bijdragen

Welk lpg systeem op een ZJ?


Recommended Posts

Wie kan mij adviseren over een lpg systeem? Heb een 5.9 zj. Twijfel tussen een landi en een prins. Begreep dat prins gebruik maakt van eigen computer en dat dat voordelig zou zijn? 

Verder weet iemand een goed(kope) inbouwstation? Landi jeebee's is iig een goede optie. 

 

Dank alvast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zeggen Prins. Alle LPG systemen hebben trouwens een eigen computer. Geen ervaring met Landi, maar het feit dat Prins de computer bij deze modellen af fabriek ontwerpt voor deze motoren, zie ik als een groot pluspunt. Kant en klaar bouwpakket, waarbij de computer alleen even geactiveerd hoeft te worden. Afstelling op dit motorblok is bij Prins al gedaan.

Doordat alles zo op het motorblok afgestemd is, heeft de Prins computer genoeg aan alleen het toerentellersignaal en natuurlijk het signaal van alle 8 de injectoren. Bij andere LPG systemen komt daar vaak nog het lambda signaal en bijvoorbeeld stappenmotor signaal bij.

Alle andere LPG systemen moeten na installatie afgesteld worden op de motor. Prins niet, die komen zo uit de fabriek.

Enige voordeel van Landi (of was het BRC?) is wel dat het mogelijk is om met het afstellen in te stellen dat er bijvoorbeeld boven een x aantal toeren ook een x hoeveelheid benzine geïnjecteerd wordt voor net dat beetje meer koeling en smering. Ik heb me er destijds flink in verdiept, de meerprijs ten opzichte van Prins was behoorlijk groot (dacht rond de €1000,-) en het is maar de vraag of de gasboer het echt allemaal zo fijn afgesteld krijgt of dat je elke keer terug moet komen om te finetunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...