Spring naar bijdragen

3e zitting front CJ7 creeren


Recommended Posts

Hallo Jeepers,

Ik zou graag een derde zitplaats voorin mijn CJ7 creëren - bv. met een kantelbare middenconsole.

Heeft iemand op dit forum hiermee ervaring?

(Achtergrond is dat onze drie kinderen niet meer op het kleine achterbankje van onze jeep passen).

Ik hoop op goede suggesties,

Alvast hartelijk dank hiervoor en wellicht tot ziens,

Met vriendelijke groet,

 

Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Michelvp:

 

Heeft iemand deze aanpassing ooit gedaan?

 

Ja, ik zelf.... :-) 

Wel met breedespoor assen, maar moet met smalspoor ook wel lukken. De maat tussen de wangen van de banden zijn bepalend, dit hangt dus ook weer af van welke banden velgen gemonteerd zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, ha. Ik moet beter lezen. Dacht dat je een bankje voorin wilde plaatsen.

Maar ik heb het zelfde probleem. in mijn 5je is de ruimte achterin nog minder. Zat ook al te denken om er een, uitneembare, 3e stoel tussen in te maken. Mijn huidige stoelen zijn 25 jaar oud en versleten, dus maar eens op zoek naar 3 nieuwe, niet te brede, stoelen. Kan dan ook mijn 90 liter gastank terug plaatsen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei hermancj5:

Ha, ha. Ik moet beter lezen. Dacht dat je een bankje voorin wilde plaatsen.

Dat was ook de insteek van de topicstarter. :-)   

31 minuten geleden zei hermancj5:

Maar ik heb het zelfde probleem. in mijn 5je is de ruimte achterin nog minder. Zat ook al te denken om er een, uitneembare, 3e stoel tussen in te maken. Mijn huidige stoelen zijn 25 jaar oud en versleten, dus maar eens op zoek naar 3 nieuwe, niet te brede, stoelen. Kan dan ook mijn 90 liter gastank terug plaatsen.

Bij onze CJ5 heb ik de 90liter eruitgehaald en een twintank geplaatst, dwars achterin. Hier bovenop een bankje gemaakt. 

Je zit dan wel wat hoger als normaal, maar dit is wel prettig met de beenruimte. Met drie achterin ging wel met kleine kinderen, naar uiteindelijk groeide ze boven de rollbar uit, en hebben we de 5 vervangen voor een 7. Waar weer het zelfde probleem opgelost moest worden. 

Bankjes voorin werken alleen prettig met column shifters mijns inziens..... 

 

s-l225.jpg Dit modelletje paste precies tussen de wielkasten bij de CJ5.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...