Spring naar bijdragen

Wrangler YJ 1991: Verlichting "Amerikaniseren"


mr_cox
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Ik ben op het moment mijn Jeep volledig aan het demonteren voor een restauratie. De 2 lichtunits op de spatborden zijn een doorn in het oog. Nu wil ik de verlichting graag op zijn Amerikaans maken. Daar heb ik enkele vragen over:

1. Mag dit voor de wet?

2. Wat dient er bij de Amerikanen als stadslicht? De 2 oranje reflectoren in de grill? En dienen deze als knipperlicht bij afslaan (samen met de units op de spatborden?)

3. Achter komt dan het oranje deel te vervallen. Knipperen dan de remlichten of de normale lampen (lijkt me een beetje zwak).

De amerikanen zullen wel een heel andere kabel boom hebben, er zijn vast kant en klaar units voor die met wat knip en soldeer werk te gebruiken zijn?

Dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 ja

2 ja, de oranje lampen dienen voor beiden. Dat mag niet in NL, dus witte monteren of stadslampjes in de koplampen.

3 de remlichten.

Je moet inderdaad oranje zijlichtjes hebben voor.

Als je zover bent, kan ik je wel laten weten wat je moet solderen bij de stuurkolom voor de usa achterlichten.

Succes, siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Siert! 

Goed om te weten dat het mag. Dan kan ik de gaten in de fenders voor laten dichtlassen.

Ik verwacht pas in het voorjaar van 2018 weer aan de opbouw bezig te zijn. Ik heb echter een Belgische kennis die met het zelfde bezig is en in dit najaar de opbouw gepland heeft staan, dan kunnen we het eerst daar toepassen!

Onder het dashboard loopt een aparte draadboom die te scheiden is van de rest geloof ik? Dan wellicht handig de huidige te bewaren en een ander aan te passen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...