Spring naar bijdragen

Paar vraagjes van nieuwe Jeep berijder


tsmit
 Share

Recommended Posts

Ik heb vandaag mijn 1e Jeep Cherokee XJ 1997 gekocht! Leuke auto met slechts 109.000 km's (via cherokeeland).

Heb paar vragen als 'nu nog leek':

1. is het mogelijk om de deuren automatisch bij wegrijden te locken?

2. is het mogelijk om de lamp verlichting knop altijd aan te laten zodat bij afsluiten deuren deze automatisch uitgaan (wel zo handig om overdag altijd met verlichting te rijden)

3. de verlichting in laadbak gaat niet aan als ik de achterklep open doe, wel als ik de voordeur open doe. Is dit normaal (ik zou nl. wel de hemellicht aan hebben als ik kofferklep open doe)

4. de bekleding bij bestuurderstoel deur kiert iets bij het raam aan slotzijde. Is dit makkelijk te fixen? Ik zie niet zo snel hoe dit vast zit (geklikt of geschroefd)

Ik hoor het graag wie mij kan helpen met deze -waarschijnlijke- simpele vragen.

Dank alvast!

Timo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei tsmit:

Ik heb vandaag mijn 1e Jeep Cherokee XJ 1997 gekocht! Leuke auto met slechts 109.000 km's (via cherokeeland).

Heb paar vragen als 'nu nog leek':

1. is het mogelijk om de deuren automatisch bij wegrijden te locken?

2. is het mogelijk om de lamp verlichting knop altijd aan te laten zodat bij afsluiten deuren deze automatisch uitgaan (wel zo handig om overdag altijd met verlichting te rijden)

3. de verlichting in laadbak gaat niet aan als ik de achterklep open doe, wel als ik de voordeur open doe. Is dit normaal (ik zou nl. wel de hemellicht aan hebben als ik kofferklep open doe)

4. de bekleding bij bestuurderstoel deur kiert iets bij het raam aan slotzijde. Is dit makkelijk te fixen? Ik zie niet zo snel hoe dit vast zit (geklikt of geschroefd)

Ik hoor het graag wie mij kan helpen met deze -waarschijnlijke- simpele vragen.

Dank alvast!

Timo

 

Welkom;

1. Ja, dat kan de dealer of iedereen met een DRB3 apparaat voor je instellen. 1 minuut werk.
2. Nee, dat is niet zomaar mogelijk zonder eea aan te passen aan de bedrading
3. Nee, dat is niet normaal. Probeer eens op het lampje te drukken van de hemel in de achterklep, grote kans dat die daarna wel gaat branden!
4. Geen idee :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zijn bijvoorbeeld de instellingen die je kunt veranderen met een DRB3, ik weet niet of ze allemaal van toepassing zijn bij een XJ maar dan heb je een idee:

-Deuren locken bij 30kmh wegrijden dus (let op dat ze niet unlockt worden als je weer stilstaat. Voordeuren gaan automatisch van het slot af als je ze met de hendel van binnen opent, maar de achterdeuren en achterklep niet. Hiervoor moet je handmatig even unlocken).
-Deuren: of hij met 1x unlocken meteen alle deuren unlockt of alleen de drivers door, en pas bij de 2e klik alle deuren
-Binnenverlichting aan als de deuren unlockt worden (staat standaard aan, lekker zo laten)
-Knipperlichten mee laten knipperen bij het unlocken/locken (instelling werkt alleen als er geen aftermarket alarm op zit, zo wel zorgt deze ervoor dat er sowieso geknipperd wordt)
-Claxoneren bij het locken/unlocken
-Headlight delay: modellen met deze functie laten de koplampen nog een x aantal seconde branden als je eerst de motor uit zet dan pas de lichten. Met de DRB3 kun je dus kiezen tussen 0/30/60/90/120 seconde.

Dat was het dan zo'n beetje, naast wat instellingen voor de startonderbreker/alarm. Kans bestaat dat de dealer zegt dat het niet kan omdat ze geen zin/kennis hebben, lekker op zoek naar een andere dealer dan. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar anders ken ik wel iemand met een DRB3 in de buurt van Den Haag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de vorige cherokee was een 98 en daar ging de binnen verlichting ook niet aan als je de achterklep opent, er zit een schakelaar op het achterste binnenlicht om deze aan te doen.

ben benieuwd hoe je die codes kunt wijzigen, kan wel de laptop aan de drb3 hangen. heb dan wel nu een 2001 cherokee waar toch duidelijk technische verschillen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...