Spring naar bijdragen

SOA Leaf springs. Wat wel wat niet?


Recommended Posts

17 minuten geleden zei Ary:

Budel? Ik ben nieuw hier, waar kan ik daar meer over vinden?

Hoop niet dat ik je topic vervuil

http://www.offroadbudel.nl/

4x4 Treffen in het Noorden van Nederland, wordt jaarlijks georganiseerd. Je kan al enkele maanden inschrijven. Is voor mij het beste 4x4 evenement tegen zeer goede prijs!! Ook veel rand activiteiten!

Het zijn roadbooks waarmee je van terrein naar terrein rijdt (ongeveer 3 per dag).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

2 uur geleden zei Ary:

Hoi Jeroen,

Bedankt voor je info, maar volgens mij ligt Budel onder Eindhoven en niet in het noorden van het land?

 

 

Haha! Oké, groot gelijk! Zuid Nederland, voor mij is dat het Noorden (van België) omdat ik aan België dacht natuurlijk, sorry! Het is zeker de moeite! 2 dagen mooi rijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op Saturday, August 20, 2016 om 11:22 PM zei REAL STRANGLER:

Stap volgende Budel gezellig bij me in voor een rondje betonplaten, dan weet je meer....

Siert.

Siert, je hebt in Budel dus een Jeep met een dergelijke set up (old men emu) bij? Ik zou graag even kijken en indien mogelijk een rondje mee rijden. Het rijgedrag met mijn trailmaster 4 inch is wel iets verbeterd zonder de traction bar ed maar is nog steeds erg stug op korte hobbels. Aangezien ik m meer op de weg wil gaan gebruiken ben ik toch op zoek naar een ander veer systeem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeroen...hoe ga je het met de Belgiese keuring regelen als je y61 assen gaat steken en spiraalveren? Ook een ombouw van bladeren naar spiraalveren gaat iets zijn waar je eigenlijk wat ervaring voor moed hebben...

Een TJ Rubicon is de veiligste en beste oplossing... 

Als je Siert zijne TJ tegoei bekijkt,zie je dat daar onopvallende goede veranderingen zijn gebeurd... 

Je kan ook paraboolveren kunnen steken op je huidige Wrangler om het rijcomfort te verbeteren...alleen weet ik niet of deze nog te verkrijgen zijn... En een bladveerpakket zal altijd trager reageren dan spiraalveren... Goede spiraalveren schelen een sper :o)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke! Ik snap iedereen zijn reactie hier! Heb ook al gedacht de boel te verkopen en een andere Jeep tj te kopen. MAAR:

Als ik hem als oldtimer kan keuren, hoef ik nooit meer keuring te doen (de YJ is vanaf januari oldtimer)... Dus dan zou ik een coilover conversion kunnen doen, ik begrijp ook de bezordheid omdat dit inderdaad veel kennis vereist! Hiervoor heb ik iemand die dit minstens al 10 keer gebouwd heeft die me raad zou geven en zelfs bijstaan! En omdat er veel reacties zijn zoals: ga niet coilovers bouwen op een dana 35 en 30, ookal is deze eerste al "sterker" aangezien de 30 spline en chrome-moly steekassen (+ arb)....

PS: Ik zou de Y61 as verbouwen zodat ik de tussenbak niet moet omdraaien (met alle gevolgen vandien...)

Paraboolveren vind je niet makkelijk en zijn volgens mij ook kwetsbaar, aangezien deze meestal maar één bald hebben????

Maar dit alles staat nog niet vast! Anders had ik uiteraard geen topic begonnen, ik probeer een beslissing te maken waar ik achteraf geen spijt van zal hebben... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...