Spring naar bijdragen

motor ombouw


Benno Ekkelenkamp
 Share

Recommended Posts

Yep. Heb er 1in mijn FC gezet.

Welk jaartal is de donor? En heeft deze een fabrieksalarm? Zo ja, heb je een probleem. Die krijg je niet aan het lopen zonder een nieuwe pcm.

 

Ik heb ook de automaat mee overgebouwd. Als je dat niet doet moet je hier ook mee aan de slag qua signalen richting de pcm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je geen hobby hebt in bedrading uitzoeken en ook geen zak geld hebt om het te laten doen,  dan is het slimmer om er een carburateur of LPG auto van te maken.

Herman heeft het knap voor elkaar en weet uit ervaring dat het niet een zaak is van een paar draden aan elkaar knopen!

Succes, Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me een erg gaaf project, ik hoop er zelf ooit aan te kunnen beginnen :)

Bedrading is even wat uitzoekwerk maar goed te doen toch met de juiste schema's (heb ik eventueel wel liggen van '96+)? Welk jaar is de donorblok? Ik heb toentertijd met mijn lpg systeem de bedradingen van de PCM uit zitten zoeken, voor zover ik me kan herinneren heb je daar bijna alles nodig. Vervolgens de BCM binnenin, hier kun je eea weghalen. Als het omzeilen van de beveiliging/startonderbreking het enige 'echte' probleem is, is dat ook goed te overzien, zijn verschillende opties voor. Als je het een beetje goed doet behoud je zelfs de OBD connector en kun je de wagen gewoon uitlezen op storingen. Motorblok swap van een oudere Mercedes AMG is veeel lastiger heb ik laatst bij een maat meegemaakt :lol:

Hou je ons op de hoogte van het project? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zelf bezig met n 6 cilinder  automaat in mn cj te leggen, heb de complete kabel boom uit de donor gehaald en wil deze ook voor de cj gebruiken zodat alles bij elkaar past.

uit ervaring weet ik dat je pas moet gaan knippen als de motor weer loopt haal je ergens een massa weg kan het zijn dat de motor er al mee stop.

stuurkolom zou ook hetzelfde moeten zijn kwa aansluitingen en je hebt een benzine pomp nodig.

heb wel de orginele tussenbak gehouden alleen moet de aandrijf-as korter worden en de ophanging van de bak worden aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image-2016-08-03.jpg

Ik heb dus alles wat aan de motor zat, netjes laten zitten, incl zekering/relaiskast. Ook de benzinetank/pomp heb ik meegenomen. De connector is de verbinding met de rest van de auto .In de manual kun je die bedrading verder uitzoeken. Toen de motor niet wilde starten, heb ik de hele zekering/relaiskast doorgemeten en uitgetekend op een stuk karton. Zodanig kwam ik er achter dat er een paar relais niet werden vrijgegeven door de PCM. Daarop heb ik 2 of 3 draden die aan de PCM zaten doorgeknipt en aan de massa verbonden. Ik zal die tekening nog even op de foto zetten.

Uitlaat heb ik overigens aangepast. Hier zit nu mij voorste aandrijfas. De foto is gemaakt toen ik hem net uit de zj gelepeld had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb eigenlijk nu 2 systemen. 1 voor de motor en 1 voor de rest. Ik heb een 14 aderige kabel van dashbord (in zoverre je bij een FC van een dashbord kunt spreken:whistle:) naar de motor gelegd. Ik gebruik eigenlijk alleen de kabel om het startrelais te bedienen. De rest, benzinemeter, laadstroom, oliedruk etc moet nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat klopt theo maar als je de gehele kabelboom gebruikt heb je niet het probleem met aansluiten op de bulk head stekker dus niet alleen het motor gedeelte gebruiken maar ook zekeringskasten en alles incl de kabelboom die naar de achterlichten loopt.  

heb je wel even werk mee maar dan is ook alle oude verknipte/gesoldeerde/geplakte zooi er uit en heb je een up to date jeepje met obd uitlees mogelijkheden.

 

 

 

bewerkt door marcoscj7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nog bezig met overzetten van alles, ik verwijder inderdaad alle bedrading uit de cj.

km teller blijft bij mij het zelfde die is weer terug op de oude tussenbak gezet

koelwater temp sensor en de olie druk had ik al mechanisch en plaats ik ook terug.

benzine meter blijft ook zitten is ook al een losse meter die in de km teller was me al 2x stuk gegaan

knipperlicht aanwijzer indicatie sluit ik weer aan op orginele plek idem voor grootlicht en 4x4 indicator. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...