Benno Ekkelenkamp Geplaatst August 1, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2016 hoi hoi ik ben bezig met een 5.2 motor uit een jeep grand cherokee in mijn cj7 te zetten heeft dit al iemand eerder gedaan ik vind de elektronica moeilijk wat moet er mee en wat niet heeft iemand daar een schema van Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst August 2, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2016 Yep. Heb er 1in mijn FC gezet. Welk jaartal is de donor? En heeft deze een fabrieksalarm? Zo ja, heb je een probleem. Die krijg je niet aan het lopen zonder een nieuwe pcm. Ik heb ook de automaat mee overgebouwd. Als je dat niet doet moet je hier ook mee aan de slag qua signalen richting de pcm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst August 2, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2016 Als je geen hobby hebt in bedrading uitzoeken en ook geen zak geld hebt om het te laten doen, dan is het slimmer om er een carburateur of LPG auto van te maken. Herman heeft het knap voor elkaar en weet uit ervaring dat het niet een zaak is van een paar draden aan elkaar knopen! Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst August 2, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2016 Lijkt me een erg gaaf project, ik hoop er zelf ooit aan te kunnen beginnen Bedrading is even wat uitzoekwerk maar goed te doen toch met de juiste schema's (heb ik eventueel wel liggen van '96+)? Welk jaar is de donorblok? Ik heb toentertijd met mijn lpg systeem de bedradingen van de PCM uit zitten zoeken, voor zover ik me kan herinneren heb je daar bijna alles nodig. Vervolgens de BCM binnenin, hier kun je eea weghalen. Als het omzeilen van de beveiliging/startonderbreking het enige 'echte' probleem is, is dat ook goed te overzien, zijn verschillende opties voor. Als je het een beetje goed doet behoud je zelfs de OBD connector en kun je de wagen gewoon uitlezen op storingen. Motorblok swap van een oudere Mercedes AMG is veeel lastiger heb ik laatst bij een maat meegemaakt Hou je ons op de hoogte van het project? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benno Ekkelenkamp Geplaatst August 2, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2016 de donor is van 96 er zat een opgebouwd start onderbreker op die heb ik er al af en hij loopt nog steeds maar wat moet er allemaal aan bedrading mee en als je een schema hebt dan dan wil ik die wel als dat mag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 2, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2016 Forum member "Big Caboose" heeft dit een jaar of twee geleden ook gedaan. Misschien eens contact met hen zoeken? Voor het bedradings verhaal kun je het beste een complete FSM van jouw bouwjaar downloaden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benno Ekkelenkamp Geplaatst August 2, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2016 is handig heb je een telefoonnummer van hem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 2, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2016 Nee, dat heb ik niet. Maar je kan m een PM sturen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst August 2, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2016 Ben zelf bezig met n 6 cilinder automaat in mn cj te leggen, heb de complete kabel boom uit de donor gehaald en wil deze ook voor de cj gebruiken zodat alles bij elkaar past. uit ervaring weet ik dat je pas moet gaan knippen als de motor weer loopt haal je ergens een massa weg kan het zijn dat de motor er al mee stop. stuurkolom zou ook hetzelfde moeten zijn kwa aansluitingen en je hebt een benzine pomp nodig. heb wel de orginele tussenbak gehouden alleen moet de aandrijf-as korter worden en de ophanging van de bak worden aangepast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benno Ekkelenkamp Geplaatst August 2, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2016 oke maar neem je dan de hele kabelboom mee ook wat er naar binnen gaat kachel enz. ik heb de motor nog in de donor auto liggen en daar wilde ik de kabel boom zo in korten dat ik alleen het nodige mee neem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst August 3, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2016 Ik heb dus alles wat aan de motor zat, netjes laten zitten, incl zekering/relaiskast. Ook de benzinetank/pomp heb ik meegenomen. De connector is de verbinding met de rest van de auto .In de manual kun je die bedrading verder uitzoeken. Toen de motor niet wilde starten, heb ik de hele zekering/relaiskast doorgemeten en uitgetekend op een stuk karton. Zodanig kwam ik er achter dat er een paar relais niet werden vrijgegeven door de PCM. Daarop heb ik 2 of 3 draden die aan de PCM zaten doorgeknipt en aan de massa verbonden. Ik zal die tekening nog even op de foto zetten. Uitlaat heb ik overigens aangepast. Hier zit nu mij voorste aandrijfas. De foto is gemaakt toen ik hem net uit de zj gelepeld had. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benno Ekkelenkamp Geplaatst August 3, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2016 maar de zekeringkast in de auto heb je niet mee genomen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst August 3, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2016 Nee, die niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst August 3, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2016 1996 er Grand heeft een pcm met 3 stekkers, is nogal een ander verhaal dan een 4 liter uit een cherokee inbouwen. Als het lukt heb je wel een super motortje onder de motorkap. Succes.................................., je zal het nodig hebben😉 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benno Ekkelenkamp Geplaatst August 3, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2016 maar hoe heb je dat gedaan met al die kabels die naar in de cabine lopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst August 3, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2016 Heb eigenlijk nu 2 systemen. 1 voor de motor en 1 voor de rest. Ik heb een 14 aderige kabel van dashbord (in zoverre je bij een FC van een dashbord kunt spreken) naar de motor gelegd. Ik gebruik eigenlijk alleen de kabel om het startrelais te bedienen. De rest, benzinemeter, laadstroom, oliedruk etc moet nog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst August 3, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2016 (bewerkt) dat klopt theo maar als je de gehele kabelboom gebruikt heb je niet het probleem met aansluiten op de bulk head stekker dus niet alleen het motor gedeelte gebruiken maar ook zekeringskasten en alles incl de kabelboom die naar de achterlichten loopt. heb je wel even werk mee maar dan is ook alle oude verknipte/gesoldeerde/geplakte zooi er uit en heb je een up to date jeepje met obd uitlees mogelijkheden. August 3, 2016 bewerkt door marcoscj7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benno Ekkelenkamp Geplaatst August 8, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2016 Oke jij heb dus alles over gezet Heb je dan alle oude bedrading uit de goede jeen ge haalt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst August 8, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2016 Ben nog bezig met overzetten van alles, ik verwijder inderdaad alle bedrading uit de cj. km teller blijft bij mij het zelfde die is weer terug op de oude tussenbak gezet koelwater temp sensor en de olie druk had ik al mechanisch en plaats ik ook terug. benzine meter blijft ook zitten is ook al een losse meter die in de km teller was me al 2x stuk gegaan knipperlicht aanwijzer indicatie sluit ik weer aan op orginele plek idem voor grootlicht en 4x4 indicator. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benno Ekkelenkamp Geplaatst August 8, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2016 Oke dus er zijn meer manieren ik ben nu even op vakantie maar over 1 week ga ik er mee veder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.