Spring naar bijdragen

CJ7 diesel ombouw naar benzine


Recommended Posts

Mijn schoonvader heeft een hele mooie 1983 CJ7 met 2.4 Isuzu diesel, T176 4bak, Dana 300 en wide track assen. De hoge wegenbelasting heeft hem nu doen besluiten om hem om te bouwen naar benzine zodat de hobby betaalbaar blijft. We proberen de ombouw zo eenvoudig mogelijk te houden, maar de voorkeur ligt bij een 4 cilinder met injectie (niet mijn keuze). Voor de hand ligt een AMC 2.5 uit een wrangler, maar dan moet er een adapter naar de T176 gemaakt of aangeschaft worden. Een Isuzu 2.8 benzine uit een oudere trooper zou een optie zijn omdat die waarschijnlijk zo aan het koppelingshuis past. Heeft er nog iemand ideeën?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet per sé, hij moet toch omgekeurd worden. Mijn schoonvader heeft voorkeur voor een 4 cilinder met injectie. Al zou dat te complex worden ivm computer inbouwen en dergelijke, dan zou een carburateur uitvoering ook wel goed zijn. Vorige week stond er nog een 4.2 6 cilinder op MP; die zou veel makkelijker in te bouwen zijn maar dat komt pas aan de orde als een kleinere motor afvalt.

Ik draai zelf mijn handen niet om voor ombouw; ik zou persoonlijk voor een 4,3 Chevy V6 gaan, maar dan weet ik ook waar ik aan begin (alles passend maken). Voor dit project zijn we niet merkgebonden, maar we proberen wel de bak en aandrijflijn gelijk te houden. Dus alleen een andere motor met koppelingshuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...